OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en handläggare till vårt Pre-Collection team på Customer Service i Helsingborg. Teamet ansvarar för att hitta lösningar som hjälper kunden vid obetalda fordringar. Varmt välkommen med din ansökan!
Är Resurs något för dig?
Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.
Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.
Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter.
Vad kommer du att arbeta med?
Dina viktigaste ansvarsområden är att löpande handlägga våra kunders obetalda fordringar, hjälpa kunderna med avbetalningsplaner, och komma överens om andra lösningar som hjälper kunden.
Dina primära arbetsuppgifter är att ta inkommande och utgående samtal till Pre- collection. Du hanterar skuldförfrågningar och andra på avdelningen förekommande administrativa uppgifter.
Vem är du?
Vi ser att du har en naturlig förmåga att hantera våra kunder, som av någon anledning har obetalda fodringar till oss. Är noggrann, driven och lösningsorienterad med kunden i fokus. Att inom givna ramar fatta affärsmässiga beslut som skapar förutsättningar för att skulden blir betald. Hos oss jobbar du i en mindre grupp som präglas av högt tempo och en vi känsla.
Vi arbetar med tydlig struktur och mål både på grupp och individnivå för vårt arbete, en modell som vi tror att du uppskattar. Vi arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personlig situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt. I övrigt ser vi att du har:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av administration/kundkontakt
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter ses mycket meriterande
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska ses som starkt meriterande.
Så går rekryteringen till
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi förespråkar inkludering och mångfald! Resurs jobbar aktivt för en inkluderande och rättvis arbetsmiljö där alla kan känna sig välkomna.
Övrig information:
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret
#RB
Resurs Holding (Resurs), which operates through the subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkring, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs Bank has established itself as a leading partner for sales-driven payment and loyalty solutions in retail and e-commerce, and Resurs has thus built a customer base of approximately 6 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a banking licence since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group operates in Sweden, Denmark, Norway and Finland. At the end of the first quarter of 2021, the Group had 735 employees and a loan portfolio of SEK 31.1 billion. Resurs is listed on Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044