OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingens uppdrag är att rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver.
Enheten Programutbetalning inom Arbetsförmedlingens ekonomiavdelning består av tre sektioner belägna i Kalmar och Kristinehamn. Vi är i dag drygt 100 medarbetare. Vi ansvarar bland annat för administrationen av arbetsmarknadspolitiska program och support.
Vi söker nu handläggare till sektionen programutbetalning i Kalmar
Arbetet innebär att
• Granska, kontrollera och registrera rekvisitioner och beslut gällande olika arbetsgivarstöd t ex lönebidrag och nystartsjobb
• Granska och kontrollera leverantörsfakturor för utbildningar och tolktjänster, och matcha dessa mot underlag och avtal
• Kontinuerligt dokumentera och administrera i våra olika Systemstöd, vilket ställer krav på att du är en god kommunikatör
• Arbeta under tidspress och att göra omprioriteringar av arbetet inför deadlines
• Ha kundkontakter via telefon och mail
• Du arbetar med administrativa arbetsuppgifter såsom ekonomisupport, posthantering samt arkivarbete
• Du är noggrann och har förmåga att hantera stora volymer arbetsmaterial
• Du arbetar efter direktiv som förändras, vilket ställer stora krav på anpassningsförmåga
Kvalifikationer
• Treårigt gymnasium med ekonomisk inriktning och/eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning.
Meriterande
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av Raindance
På Arbetsförmedlingen tänker och arbetar vi i allt vi gör med utgångspunkt i våra värdeord: Professionell, Förtroendeingivande och Inspirerande.
För att lyckas och trivas i rollen ska du tycka om att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter efter förutsättningar som förändras. Du ska gilla att arbeta mot mål under tidspress. Du har lätt för att hantera ärenden av olika karaktär och att arbeta service- och kundinriktat. Du är flexibel och har lätt att samarbeta. Utöver att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter, vill vi att Du ska kunna lyfta blicken och se möjligheter och behov i ett helhetsperspektiv och är öppen för att ta till dig influenser från omvärlden. Du har vidare mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt Anställningen avser initialt visstidsanställning dock längst till och med 31 december 2017. Omfattningen är på heltid, men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk. Placeringsort är Kalmar. Tillträde 1 mars 2017 eller enligt överenskommelse
Ansökan Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2017/00455511, senast 15 januari 2017. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740