OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
Regionarkivet består av Tillsyn- och Utredningsenheten, enheten för E-arkiv samt Service- och Depåenheten. Service- och Depåenheten tillhandahåller journal- och arkivservice samt skannar journaler. Region Skåne ska samla alla förfrågningar som rör patientens journalservice till en servicepunkt och därmed kommer enheten att växa under hösten med ytterligare arbetsuppgifter och medarbetare och det är i denna verksamhetsgren som vi nu söker nya medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu handläggare till Regionarkivet i Lund. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta processansvar, vidareutbildning av nyanställda samt fokus på ständiga förbättringar. Du kommer även bistå med bland annat arbete i telefonjour där du kommer att ha mycket kontakt med medborgare, myndigheter samt interna Region Skåne-kunder. Resor inom Region Skåne kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande samt med tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna med mycket kundkontakt. Det är meriterande om du har erfarenhet från journalutlämning, spärrhantering och/eller logg- och registerutdrag inom hälsa och sjukvård. Du har god datorvana och känner dig trygg med att arbeta i olika system. Kunskap och/eller erfarenhet inom Melior, PMO och Obstetrix är meriterande.
Du är en trygg och ansvarsfull person med hög integritet och ett flexibelt förhållningssätt. Vidare fordras att du är mycket organiserad och ordningsam i ditt arbete samt att du har förmåga att se helheter och att tänka nytt. Du är även noggrann och har lätt för att samarbeta.
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering, välkommen in med din ansökan redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO
Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32