OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam då vi vill ta tillvara på vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Sektionen för luftfartsskydds ansvarsområden består av regelutveckling, tillståndsgivning och tillsynsarbete inom området luftfartsskydd. Sektionen hanterar även handläggning av registerkontroller samt sakområdet facilitation. Området luftfartsskydd har många intressanta utmaningar och vi behöver nu en medarbetare för handläggning av registerkontroller.
Du kommer att
• handlägga ansökningar om registerkontroll
• utfärda intyg efter genomförda registerkontroller
• utfärda faktureringsunderlag
• hantera övriga administrativa uppgifter avseende registerkontroll och tillstånd.
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• erfarenhet från arbete med att administrera ansökningar om registerkontroll
• erfarenhet av att hantera uppgifter i komplexa IT system
• förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• högskoleutbildning eller motsvarande.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av att arbeta på en myndighet.
Vi vill att du
• har förmågan att förstå rollen som myndighetsföreträdare och kunna uppträda och agera därefter
• har lätt att kommunicera och samarbeta med andra människor, då det är en naturlig del av arbetet
• är ansvarstagande och har en förmåga att växla mellan självständigt arbete och att arbeta i grupp.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är en visstidsanställning med placering i Norrköping. Vi vill att du börjar runt 1a augusti och anställningen gäller därefter i 1 år framöver.
Eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information är tjänsten säkerhetsklassad. Det innebär att du ska genomgå en godkänd säkerhetsprövning, inkluderat registerkontroll, innan du får jobbet.
Du är välkommen att kontakta
Chef sektionen för luftfartsskydd, Jessica Henriksson på 010 – 495 37 28, jessica.henriksson@transportstyrelsen.se
Saco, Johan Stenborg och ST, Annika Ohlsson nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 8 maj märkt med referensnummer TSG 2017-980. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om sjö- och luftfartsavdelningen:
Sjö- och luftfartsavdelningen utformar regler, prövar och ger tillstånd, utövar tillsyn och för statistik över olyckor, tillbud och trafikutvecklingen inom sjö- och luftfarten. Vi arbetar för en effektiv marknad med en sund konkurrens. Vi finns i Norrköping, Stockholm, Göteborg och Malmö och har 350 medarbetare.