OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbete och välfärds nya avdelning Arbete och lärande – avdelningen för full sysselsättning, har cirka 200 medarbetare och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv där arbetsmarknads-, utbildnings-, bistånds- och integrationsfrågor möts och hanteras.
Vill du vara med och skapa något helt nytt? Till det nybildade rehabteamet söker vi en handläggare, som vill vara med och utveckla arbetssätt samt få möjlighet att göra ett viktigt och meningsfullt arbete. I Rehabteamet arbetar socialsekreterare och handläggare med myndighetsutövning för personer i alla åldrar som har behov av rehabilitering.
Hos oss arbetar du i team med kollegor där du också får ett stort eget ansvar. Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du ständigt utvecklas och ges möjlighet till kompetensutveckling samt kontinuerlig extern handledning.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i rehabteamet har du till uppgift att vara en länk för att tillsammans med kollegor i teamet och andra samverkanspartners arbeta med personer som har psykisk/fysisk ohälsa och/eller missbruk samt uppbär ekonomiskt bistånd. Ditt arbete innebär coachning, planering och kartläggning för att skapa möjligheter till självförsörjning. Du ansvarar också för anvisningar och uppföljningar kring teamets arbetsprövningsplatser.
Teamets arbetssätt bygger på en helhetssyn och samverkan mellan olika professioner för att hitta individanpassade lösningar. Samverkan sker på olika nivåer, där mycket av arbetet sker tillsammans med både interna och externa aktörer.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom socialt arbete eller beteendevetenskap/coachning. Det är viktigt att du har intresse av att arbeta med människor och även i ett långsiktigt perspektiv. Kunskaper och erfarenhet om arbetsmarknad, utbildning, funktionsvariation och samhälle är meriterande.
Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande och utgår från ett coachande förhållningssätt. Du kan arbeta självständigt såväl som ha lätt för att samarbeta med olika aktörer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maida Koric, projektledare
0470-73 46 16
Supriya Melin, språkcoach
0470-73 46 39
Elisabeth Wernerson Johnson, avdelningschef
0470-419 49
Lärarförbundet
0470-415 62
Lärarnas Riksförbund
0470-415 61
Ulf Elm, Vision
0470-415 64
Peter Lundgren, enhetschef
Tomas Anderberg, instruktör
0470-79 63 22
Anders Gustafsson, Vision
0470-436 49
Madeleine Médoc, enhetschef