OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering AB (SBSC) utför certifieringstjänster inom bland annat områdena inbrotts- och brandlarm, kamerabevakning, mekaniskt inbrottsskydd, släcksystem, larmcentraler och ledningssystem. Certifiering sker främst mot normer utfärdade av Brandskyddsföreningen (SBF) och Stöldskyddsföreningen (SSF).
SBSC genomför revisioner hos kunder över hela landet och är därmed en del i arbetet att uppfylla visionen om ett brandsäkrare Sverige och ett tryggare samhälle.
Handläggare Personcertifiering (vikariat)
Nu söker vi en vikarierande handläggare inom personcertifiering då ordinarie handläggare kommer att vara föräldraledig. Omfattning heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansvar:
Du arbetar i vår process för personcertifiering. Här certifierar vi personer inom flertal områden bland annat för inbrottslarm, kamerabevakning, brandlarm och vattensprinkler.
Som handläggare är du spindeln i nätet gällande personcertifiering. Du håller ihop ärenden från ansökan, bedömning, examination till dess att certifikat är utfärdat och därefter under hela certifikatets giltighetstid. Under certifikatets giltighet är du även delaktig av uppföljning gällande fakturering och årskontroller.
Du är även delaktig i planering och förberedelser av exempelvis revidering av tjänster och platsbesök genom att internt stödja områdesansvariga och examinatorer. Som handläggare personcertifiering har du också en viktig roll i SBSC:s interna kvalitetsarbete.
I rollen samarbetar du med teamledare, revisorer, certifieringsingenjörer, områdesansvariga och examinatorer, och du har också ett nära samarbete med certifieringskoordinatorer och övriga handläggare. I arbetsuppgifterna ingår även andra kontorsuppgifter och i stor omfattning dagliga kundkontakter.
Vi erbjuder:
En utmanande roll med ett nära samarbete med övrig personal och kunder. På SBSC ingår du i ett väl sammansvetsat team som har roligt tillsammans.
Din profil:
För denna roll söker vi någon som har flera års erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete. Du är väl bekant med Microsoft Office och du har även god vana av att arbeta med olika typer av IT-system
Meriterande är erfarenhet av kvalitetsarbete (t.ex. ISO 9001), arbete med någon form av bedömning tex skadereglerare och/eller av projektledning.
Du får gärna ha tidigare erfarenhet inom brand- eller säkerhetsområdet.
Som person är du noggrann, social och trivs med att samarbeta med ett brett spektrum av olika människor i olika sammanhang. Du har en god struktur och organisationsförmåga och planerar självständigt ditt arbete. Du trivs med att jobba självständigt men även att samarbeta i team.
Vi förutsätter att du inte har anmärkningar i belastningsregister då våra kunder bl.a. finns på säkerhetsmarknaden och inom försvaret, kriminalvården och polisen. En bakgrundskontroll mot belastningsregistret kommer genomföras före anställning.
SBSC eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Kernel HR AB. Din ansökan skickar du så snart som möjligt till henrik.nordlund@kernelhr.se. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Henrik Nordlund på 0739-605950.
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-20