OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Vill du arbeta med kompetenta och inspirerande kollegor på en enhet med god
sammanhållning? Vill du ha snabba och goda kommunikationer till och från jobbet?
Är du en ansvarstagande person som trivs i rollen som myndighetsutövare? Då har vi jobbet för dig!
Härryda kommun, som ligger mitt emellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i, är en resursstark kommun med god ekonomi, vilket präglar socialtjänstens arbete.
Till centralorten Mölnlycke, där socialtjänsten har sitt kontor, är det 10 minuters bilfärd och 15 minuters bussfärd från centrala Göteborg. Busshållplatsen ligger i anslutning till kommunhuset och de finns flera möjligheter till gratis parkering.
Vår enhet har en god kollegial sammanhållning och präglas av stort engagemang och kunskap. I tjänsten ges stöd av enhetens metodhandledare genom kontinuerlig handledning i det dagliga arbetet, både individuellt och i grupp. Arbetstiden är kontorstid med flex och möjlighet till visst arbete på distans. Vår strävan är att alla handläggare ska ges möjlighet till ett eget kontor.
ARBETSUPPGIFTER
Handläggarna inom Handläggarenheten ansvarar för utredning, bedömning och beslut om bistånd enligt SoL (Socialtjänstlagen) samt insatser enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).
Nu söker vi på Handläggarenheten dig som vill bli vår nya handläggarkollega med huvudsaklig inriktning bistånd enligt SoL, där vanligt förekommande arbetsuppgifter är utredning av insatser i hemmet, korttidsboende samt särskilt boende. Andra arbetsuppgifter kan vara att utvärdera, följa upp och göra ny prövning av beviljade insatser.
Tjänsten är på heltid och med tillträde 1 juni 2022 eller enligt överenskommelse.
KVALIFIKATIONER
Du som sökande är utbildad socionom eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, helst inom äldreomsorg eller funktionshinder. Goda kunskaper om gällande lagstiftning och samverkande myndigheter är meriterande.
Du har ett gott bemötande, gillar att samarbeta och utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet. Du förstår också vikten av god dialog och samarbete för att nå gemensamma mål. Du trivs med att vara en del av en arbetsgrupp med kollegialt stöd samtidigt som du tar eget ansvar för dina uppgifter. Vi ser gärna att du är en person som gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter, samtidigt som du är öppen för att lära av andra.
Vidare är du lojal och handlar i enlighet med beslut, mål, policys och riktlinjer som finns för verksamheten. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har också god datorvana och körkort för personbil.
För att erhålla anställning inom sektor utbildning, kultur och fritid, samt sektor socialtjänst, ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.