OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
I servicecenter arbetar vi gemensamt med målet att alltid ge kommunens invånare och besökare ett positivt och professionellt bemötande. För att klara av att leverera detta arbetar vi ständigt med att förfina våra processer och arbetssätt och inte minst genom att arbeta som ett lag där vi stöttar varandra.
Du kommer bli en del av en arbetsgrupp på 6 personer som är stolta över att vara experter på att vara generalister. Kompetens delas oavbrutet, det finns en strävan att vara proffs på service och bemötande och alla värnar om varandra.
En av de många fina förmåner du har som anställd inom kommunen är friskvårdsbidraget. I gruppen uppmuntrar vi också varandra att utnyttja friskvårdstimmen en gång per vecka.
Ditt nya jobb
Som medarbetare i servicecenter kommer du att hjälpa personer som på något sätt vill komma i kontakt med kommunen. Du svarar på frågor, hjälper till att lösa ärenden direkt eller vägleder vidare till rätt mottagare. Frågorna kan till exempel handla om äldreomsorg, hur det går till att söka bygglov, vad som krävs för att söka försörjningsstöd och hur man väljer och ansöker till förskola och grundskola.
Du arbetar på plats i kommunhuset 08.00-17.00 måndag till torsdag, och 08.00-16.00 fredag. Tillsammans med dina kollegor besvarar du frågor från invånarna via besök, telefon, mail och chatt.
Din profil
Vi söker dig som har kunskap om och förmåga att ge god service. Dokumenterad erfarenhet av kundservice är ett krav. Du drivs av att lära dig nya saker, ge service och hitta lösningar.
För att lyckas i rollen på servicecenter är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav, och har du ytterligare språkkunskaper är det ett stort plus. Med anledning av detta kommer du få tillfälle att tala engelska under intervjun.
Eftersom vi arbetar i många olika system vill vi att du som söker är van att arbeta med datorn som verktyg och har lätt för att lära dig olika system. Du har även erfarenhet av att söka och använda stora mängder information. Det är viktigt att du är bekväm med att hantera kunder och kundfrågor via telefon då telefonen kommer vara ett av dina viktigaste arbetsverktyg i rollen.
Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, samarbetsförmåga, flexibilitet, samt att du är stabil och ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta i grupp.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Tillträde
Januari 2022 eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
2021-12-16
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17