Handläggare till Servicesupporten

Handläggare till Servicesupporten

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Servicesupport fungerar som en kanal in för Region Gävleborg, där operativa och administrativa frågor länkas samman. Vi hanterar ca 35 000 ärenden årligen inom hela Region Gävleborg. I huvudsak rör det sig om beställningar och avvikelser inom lokalvård, fastigheter, fordon, interiörer och bostäder.
Idag arbetar 5 medarbetare i supporten och då en av dessa går vidare till andra uppgifter behöver vi hitta en ersättare.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på Supportcenter hanterar du dagliga kontakter med regionens medarbetare, olika kunder och leverantörer där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten.
Förutom personliga möten med regionens intressenter sker kommunikationen i ett antal olika kanaler t.ex. telefoni och mail.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att
• styra och planera det mesta som rör supportverksamhet
• prioritering av kunduppdrag och ansvara för att arbetsorderna hanteras korrekt
• säkerställer leverans av korrekta rapporter, ex driftrapporter, larmlistor, artikellistor, enligt överenskomna tidsramar.
• hantering av avvikelser
• administrativt stöd till enhetschef, tjänsteägare och driftledare
• analyser inom området Fastighetssupport och Försörjning
• uppdatera och hanterar förändringar i rådande system
• kvalitetssäkra och driftsätta nya uppdrag i Servicesupporten
• upprätta och uppdatera rutiner gällande de olika uppdragen
• deltar på driftmöten

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/


KVALIFIKATIONER
Tjänsten som Handläggare på Servicesupport innebär många kundkontakter där kunden är i fokus.
Vi söker därför dig som är analytiskt lagd, har någon form av logistikerfarenhet och är van vid administrativt arbete.

• kundfokuserad och serviceinriktad
• van att arbeta självständigt men fungera bra i grupp
• ha god planeringsförmåga och är stresstålig
• god egenskaper- och samarbetsförmåga
• flexibelt tankesätt och en positiv inställning till problemlösning
• mycket god kommunikativ förmåga
• god förmåga att arbeta strukturerat med bibehållet helhetsperspektiv
• gott bemötande och empatisk förmåga
• körkort B
• goda kunskaper i det svenska språket
• vi ser utöver detta att du gärna har någon form av logistikutbildning och erfarenhet av projektledning


ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024