Handläggare till skadeavdelningen

Arbetsbeskrivning

Skarpa handläggare till vår skadeavdelning sökes!
Då vår tidigare rekryteringsprocess sköts upp, postar vi nu annonsen igen. 
Välkomna att söka, både gamla och nya kandidater! Vi söker både heltid samt deltidsanställda - så meddela gärna ditt intresse för typ av tjänst i din ansökan. 

Falck Global Assistance AB tillhandahåller ett brett utbud av tjänster med ett brett nätverk i ett flertal länder.  
Främst assisterar vi resenärer med behov av akut assistans under utlandsjobb/resor, eller som på annat sätt råkat ut för olägenheter under sin vistelse i utlandet. Våra kunder består av försäkringsbolag, myndigheter, banker och företag med utlandsstationerad personal där vi sköter skaderegleringen och hjälper resenärerna.
Bland annat finns våra kontor i Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Kina, Indien och USA. 
Falck Global Assistance är en verksamhet som utvecklats starkt sedan uppstart 2009 på den nordiska marknaden såväl som globalt. Falck Global Assistance utsågs under 2015 till Assistance Company of the Year av International Travel & Health Insurance Journal (ITIJ) och vår stiftelse (Lundbeck Stiftelsen) har under perioden 2012-2014 delat ut cirka 1,6 miljarder kronor till forskning inom Health and Life Sciences.   
Utöver vår kärnverksamhet som består av medicin-, rese- och skadereglering tror vi på en stark personalutveckling, löpande förbättring av företagskultur och sammanhållning där personalen uppmuntras till att driva egna projekt där alla idéer är välkomna. Frihet under ansvar, samt stort engagemang från motiverade och skickliga medarbetare är vår melodi.
Tjänsten 
Skadeavdelningen på Falck Global Assistance söker nu heltidsanställda medarbetare med fokus på både svenska och internationella kunder.  Tjänsten erbjuder dig en utmärkt möjlighet till insyn och erfarenhet av olika delar av vår verksamhet, med varierande arbetsuppgifter och ett fint samarbete med hjälpsamma kollegor och ledare. 
Vi söker dig som vill vara en del av vår enhet och hjälpa oss att styra verksamheten framåt.
Arbetsuppgifterna 
Arbetsuppgifterna består av att registrera inkommande skadeanmälningar samt att utreda, fastställa och beräkna ersättning till personer som råkat ut för olika typer av skador under resor såsom språk-, charter- eller tjänsteresor.  De skador som anmäls avser huvudsakligen sjukdomsfall, överfall, stölder samt reseavbrott som inträffar under resa till utlandet. Vår värdegrund bygger på att vi är tillgängliga, kompetenta, effektiva, snabba, hjälpsamma och pålitliga. Med andra ord bör du som person vara flexibel, enlagspelareoch beredd på att finnas till hands och ta ansvar för att hantera de situationer som uppstår tillsammans med dina kollegor.
På skadeavdelningen hanterar vi reseskador för våra kunders räkning. Många av våra kunder har inte sin hemvist i Sverige och större delen av skadehanteringen sker därför på engelska. Det är därför viktigt för att oss att du behärskar såväl svenska som engelska väl i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är starkt meriterande.   
Vem söker vi?
Vi söker en självgående person som förstår värdet av att ge godservice, har ett öga för detaljer och gillar ett arbetsklimat med högt till tak och öppen kommunikation.  Vi värderar god självinsikt, då vi anser att detta främjar det utvecklingsarbete vi för tillsammans, både på en organisatorisk samt individuell nivå. Stundtals har vi en högre arbetsbelastning vilket medför att du behöver ha god prioriteringsförmåga och ett holistiskt seende.
Tidigare erfarenhet från följande branscher är meriterat:
Försäkringsverksamhet
Kundtjänstverksamhet
Bank
Myndighetsarbete
Juridiskt arbete eller studier
Stor vikt läggs också vid att du är rätt person för tjänsten, oavsett vad du gjort tidigare. 
Följande kriterier är ett krav:
Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet krävs för fast tjänst
God data och systemvana
Analytisk förmåga
Social kompetens
Språk:
Flytande i tal & skrift - Svenska är ett krav
Flytande i tal & skrift - Engelska är ett krav
Språkkunskaper - Franska eller tyska är starkt meriterade
Vad kan vi erbjuda?  
Ett utvecklande arbete i eninternationellmiljö där engagerade medarbetare och fokus på service värderas.  
Regelbunden coachning
Flexibla arbetstider vid behov
Ett generöst friskvårdsbidrag samt övriga företagsaktiviteter som bryter vardagen
Frihet under ansvar
Ansökan   
Skicka din ansökan med ett personligt brev och ditt CV så snart du kan, dock senast den 25e november 2019. Vi behandlar ansökningarna och anställer löpande, så vänta inte med din ansökan.
Anställningsform:  

Heltid -  Fast Tillsvidareanställning

Timanställning - vid behov

För ytterligare information vänligen kontakta:   
Johanna Samuelsson – Executive Support  
Mail: johanna.samuelsson@falck.com
eller
Amanda Steen Cartwright - Head of Claims Operations, Sweden & Denmark
Mail: amanda.steen@falck.com

Läs gärna mer om oss på www.falckglobalassistance.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Kersti Lagercrantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falck Hälsopartner
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Förrådsvägen 2
None

Postadress

Förrådsvägen 2
Lidingö, 18187

Liknande jobb


Skadereglerare och motortekniker fordonsskador

22 november 2024

Skadereglerare

Skadereglerare

14 november 2024

Health And Safety Engineer

Health And Safety Engineer

8 november 2024