OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter ska bidra till en effektiv och tillgänglig statsförvaltning. De levererar administrativa tjänster till andra myndigheter samt ger information och vägledning i myndighetstjänster till privatpersoner och företag på servicekontor över hela landet. Statens servicecenters verksamhet inom lönehantering, HR och ekonomi ska effektivisera statens administration. Genom att arbeta tillsammans med andra myndigheter kan Statens servicecenter samordna de övergripande administrativa tjänstebehoven och leverera tjänster som skapar volymfördelar och kostnadseffektivitet inom den svenska statsförvaltningen. Myndigheten finns i hela landet från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB
Är du handläggare med minst 1 års arbetslivserfarenhet? Trivs du i en roll med flera kontaktytor och där du arbetar tillsammans med andra? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en driven handläggare till Statens servicecenter i Östersund.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en handläggare till Statens servicecenter i Östersund.
I rollen som handläggare hos myndigheten kommer du att bland annat arbeta med att utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden. Du kommer även att planera och följa upp ärenden samt kontrollera inpassering och ta emot besökare i receptionen. En varierande roll där du blir en viktig del i myndighetens arbete.
Du kommer att bli placerad inom enheten för internservice och förvaltning, som tillhör avdelningen för fastighet och internservice.
Exempel på dina arbetsuppgifter
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
arbete med kontorsservice/internservice
samla in och dela ut post i angiven postmöbel samt packa upp material och försändelser
bistå vid flytt och möblering
följa upp felanmälan i lokalerna tillsammans medfastighetsägaren/fastighetsskötaren och rapportera till förvaltare
kontrollera inpassering och ta emot besökare i receptionen
dokumentera åtgärder.
Vi söker dig som är
strukturerad, drivande och målinriktad och kan leverera inom överenskomna deadlines
självständig och kan bygga upp kontaktnät med relevanta intressenter inom myndigheten och
dess leverantörer
mycket kommunikativ och har förmåga att arbeta i team
analytisk och kan skapa dig en bra överblick kring sitt arbete
proaktiv och kan föreslå förbättringar inom området
noggrann och förstår vikten av att leveranser stämmer överens med lagda beställningar
kvalitetsmedveten och arbetar för hög kundnöjdhet.
Krav för tjänsten
gymnasium eller likvärdig utbildning
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
grundkunskaper i ärendehanteringssystem
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande för tjänsten
erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet Servicenow.
erfarenhet av att arbeta med fakturahantering.
god kunskap i hur Statens servicecenters organisation och tjänster ser ut och vad de omfattar.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 1 februari, med ca 12 månaders uppdragslängd, med chans till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Östersund.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-12-01. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.