Handläggare till statlig myndighet

Handläggare till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som handläggare kommer du i huvudsak att arbeta med registerkontroll och du kommer att jobba med att handlägga ansökningar där du granskar och registrerar dem i en databas. Vidare kommer du distribuera intyg för godkända registerkontroller samt avanmäla/registrera upphörda registerkontroller. I tjänsten ingår också övriga administrativa arbetsuppgifter som tex diarieföring, arkivering, kopiering och posthantering. Du kommer i din roll till stora delar ha kontakt via telefon och mejl med olika myndigheter, flygplatser och företag. Uppdraget är belagt i Norrköping och avser en heltidstjänst. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag-fredag.

I din roll som handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- handläggning av ansökningar
- hantering av registerkontroller
- övriga administrativa arbetsuppgifter

Tjänsten som handläggare är ett konsultuppdrag med start 2021-08-16 tom 2021-12-31. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista angivna datum.

Om dig
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning. Du har god datavana generellt och i synnerhet goda kunskaper i MS Office. För att vara aktuell för tjänsten måste du ha minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom administration. Ytterligare ett krav för tjänsten är att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Du behöver även ha goda kunskaper i engelska avseende tal och skift.

Vidare ser vi att du som söker är en serviceinriktad person som kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Arbetet ställer höga krav på struktur och noggrannhet.

Viktigt för tjänsten är:
- godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- goda kunskaper i MS Office
- Svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Amanda Pettersson via Adecco 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Handläggare, administratör, assistent, statlig myndighet, Transportstyrelsen, Östergötland, Norrköping, MS Office, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2021
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024