OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en handläggare med utbildning inom området? Har du minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom området? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en duktig handläggare till en Statlig Myndighet i Borlänge.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. På den Statliga Myndigheten kommer du som konsult verka inom avdelningen för Verksamhetsstyrning på funktionen för Affärsplanering. Du kommer hantera leveranser som består av ärenden för att stödja organisationens chefer i att avropa och administrera avrop, optionsförlängningar och tilläggsavtal på alla de avtal som finns att tillgå.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Administration av konsultavrop, så som att hantera beställningar inom vårt beställningssystem
Handlägga behörigheter för konsulter och nyanställda
Handlägga beställningar för utrustning och resurser
Arbetet innebär även att man visar omdöme för god service samt att säkra en korrekt hantering av ärenden.
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Ha utfört minst ett tidigare uppdrag där de skaffat sig erfarenhet från administrativa uppgifter från en större organisation
Kunna ange referent och referensuppdrag för att styrka erfarenhet från administrativa uppgifter från en större organisation
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget har en omfattning på 80-100% och ska påbörjas 2023-09-01 eller snarast efter kontraktstecknande och pågå till och med 2024-06-30 med möjlighet till 6-12 månaders förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-17. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.