OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Vill du arbeta som handläggare i en miljö fylld av engagerade människor som står för ett hållbart samhälle i rörelse? Har du tidigare erfarenhet från ärendehantering och diarieföring? Just nu söker en av våra myndigheter med fokus på miljö, hälsa och tygghet en strukturerad handläggare till Eskilstuna.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi har nu en ledig tjänst inom handläggning där du som medarbetare kommer att få ansvara för dokumentationen av olika typer ärenden, främst i avslutningsstadiet. Du kommer helt enkelt att få granska och göra bedömningar utifrån olika aspekter för att ta beslut kring hur ärdendet ska avslutas. Arbetet innebär även att du som handläggare diarieför handlingar, har mycket kontakt med handläggarkollegor och kunder samt interna samarbetspartners.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
• Kontrollera ärendet.
• Bedöma hur ärendet ska avslutas.
• Beställa besiktning alternativt bedöma ärendet utifrån bilder.
• Fakturera.
• Diarieföring.
• Kommunikation med interna och externa kontakter.
Krav för tjänsten
• Gymnasium eller likvärdig utbildning.
• Minst ett års (12 månaders) arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår preliminärt från och med 2022-01-31 till och med 2022-10-01, med chans till förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så tveka inte att kontakta oss.
Hoppas vi ses!