Handläggare till statlig myndighet i Östersund

Arbetsbeskrivning

Vi söker serviceinriktade handläggare till Kronofogdens kundserviceenhet i Östersund. Vi söker dig med minst ett års serviceerfarenhet för ett uppdrag 1 september - 31 december, med möjlighet till förlängning.  

Arbetsbeskrivning
Som handläggare på Kronofogden är du ofta kundens första kontakt och därmed myndighetens ansikte utåt. Du arbetar med att ringa ut till kunder som har odelgivna betalningsförelägganden hos Kronofogden och få dessa bekräftade. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefon som befinner sig i olika situationer. Arbetet ställer höga krav på att korrekt uppgifter lämnas och att varje kundmöte sköts på ett professionellt sätt.

Arbetsuppgifter: 
•    Ta emot muntliga bekräftelser av delgivningshandlingar från kunder. 
•    Ge information om hur processen går till före- och efter delgivning av ett föreläggande.
•    Svara på allmänna frågor om myndighetens verksamhet. 
•    Hantera administration som uppstår i samband med mottagen delgivning och navigera flera IT-system.
•    Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter så som posthantering, administration av utskrifter mm.

Din introduktion 
Uppdraget inleds med en introduktionsutbildning om 2 veckor som varvas med lokal handledning och egen inläsning. Utöver handledarna är hela sektionen involverad i utbildningen genom medlyssning, så du får en bra bas att stå på innan de börjar möta kunder på egen hand.

Kronofogden följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer avseende Covid-19, det kan därför komma att bli aktuellt med att arbeta hemifrån i perioder efter att upplärningsperioden är klar.

Arbetsplatsen
Kundservicesektionerna i Östersund består av cirka 25 medarbetare som leds av en sektionschef. På Kronofogdens kontor i Östersund är flera processer representerade och totalt arbetar cirka 140 personer. 

OnePartnerGroup Jämtland AB har trygga relationer med flertalet kunder i Östersund och lång erfarenhet av dessa tjänster. Du som konsult kommer vara bemannad via oss med en närmsta Konsultchef placerad i Östersund. 

Du som söker
Du som söker denna tjänst trivs med kundkontakt, är kommunikativ och har en känsla för att skapa goda relationer. Du är noggrann, ordningsam och arbetar strukturerat. Du har en stark drivkraft att skapa resultat och har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.   

Vi söker dig som har: 
•    Minst ett års arbetslivserfarenhet från serviceinriktat arbete med mycket kundkontakt 
•    Har gymnasieutbildning eller motsvarande
•    Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
•    Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska 
•    Goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera datoriserade
•    ärendehanteringssystem samtidigt. Med god erfarenhet avses att obehindrat navigera i denna typ av system och tillgodogöra sig och förmedla information.

Omfattning och tillträde: Heltid, måndag – fredag 07:50-16:20
Tillträde 2020-09-01 till 2020-12-31 med möjligheter att uppdraget förlängs.

Övrig information
Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på vår hemsida: www.onepartnergroup.se 
Urvalsarbetet kommer att ske löpande och vi rekommenderar därmed att du skickar in din ansökan snarast möjligt.

#Jobbjustnu #jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Jämtland
  • 4 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2020
  • Ansök senast: 14 augusti 2020

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024