OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder - både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.
Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.
Avdelning Pensionsservice ansvarar för att SPV har en ändamålsenlig, effektiv och kvalitativ ärendehandläggning utifrån våra kunders behov. Avdelningen administrerar förmånerna för de avtal och förordningar som SPV ansvarar för.
Enhet Statliga avtal är en av fem enheter på avdelningen. Enheten ansvarar bland annat för att bevilja förmåner, säkerställa tjänstetid och samordningsuppgifter, svara på frågor från våra kunder och arbetsgivare samt samverka med andra aktörer i branschen. Vi har ett tätt samarbete med andra avdelningar och enheter i vår organisation.
Vill du vara med och bidra med din erfarenhet och engagemang så tveka inte med att söka till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare består dina arbetsuppgifter av ärendehandläggning inom SPV:s pensionsadministration. Vi handlägger ärenden inom ett flertal avtal och förordningar vilket innebär att du successivt kommer att få lära dig förmåner, avtal och andra arbetsuppgifter. Förutom att handlägga ärenden har vi ett stort fokus på att utveckla, effektivisera och höja kvaliteten inom vårt kärnuppdrag. Vi ser gärna att du delar med dig av dina erfarenheter särskilt vad gäller kvalitetsarbete och metoder för att bedriva kvalitetssäkringsarbete i en handläggande verksamhet.
Du kan komma att ingå i något av våra team där vi arbetar med förbättringar och utveckling till våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom ett för tjänsten relevant område samt minst tre års erfarenhet av handläggning, utrednings- eller kvalitetsarbete. Du har även mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
• vana att tolka och tillämpa avtal eller regler
• erfarenhet av arbete med kvalitets- eller förbättringsarbete
• förståelse för processer och metoder.
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
Som person:
• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
• har du samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.
• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
• är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa.
• är du strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar.
ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.
Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.
Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75