Handläggare till Stockholms Trygghetsjour, vikariat

Handläggare till Stockholms Trygghetsjour, vikariat

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Arbetsplatsbeskrivning
Stockholms Trygghetsjour är en kommunövergripande dygnet-runt verksamhet och en av tre avdelningar på Äldreförvaltningen.

Avdelningen består av enheterna Handläggningsenheten, Larmcentralen och Trygghetsjouren. Inom avdelningen arbetar ca 90 personer.

På Handläggningsenheten arbetar 16 handläggare. Enheten förmedlar platser till korttidsvård samt hanterar köerna och förmedlar platser till vård- och omsorgsboenden och servicehus samt handläggning av ansökningar om trygghetslarm inom äldreomsorgen i Stockholms stad.

Nu söker vi dig till Handläggningsenheten för att i första hand handlägga ansökningar om trygghetslarm. Tillträde snarast och till och med 2022-02-28 med chans till förlängning.

Arbetsbeskrivning
Som handläggare arbetar du enligt delegation från samtliga stadsdelsförvaltningar i staden. Arbetet innebär kontakt med de äldre, närstående, alla stadsdelsförvaltningar, alla utförare av hemtjänst, vård- och omsorgsboenden, servicehus samt andra myndigheter, tex Region Stockholm.

Köhantering: Ansvara för att ledig lägenhet på vård- och omsorgsboende samt servicehus förmedlas till den som står först i kö, förmedla ledig lägenhet till den som behöver skyndsam placering på vård- och omsorgsboende. Förmedling av plats till korttidsboenden.

Handläggning av trygghetslarm: Handlägga ansökningar om trygghetslarm i hela staden för personer som är 65 år och äldre, administrera utförarbyten och avslut av trygghetslarm.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. I rollen ingår mycket skriftlig dokumentation och muntlig kommunikation, du ska därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du är van datoranvändare och har erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och myndighetsutövning.

Då du har många olika ärenden igång samtidigt är det grundläggande att du har lätt för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Vidare är det viktigt att du kan skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt. För att lyckas in din roll som handläggare behöver du ha lätt för att fatta självständiga beslut, arbeta i team och kunna upprätthålla en utmärkt service även under arbetstoppar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.











 
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Avgiftshandläggare

29 november 2024

Administratör

Administratör

29 november 2024

Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024