Handläggare till stöd & service, LPO Nyköping

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Lokalpolisområde Nyköping består av Nyköpings, Gnestas, Trosas och Oxelösunds kommuner. Din placering är i Nyköping och du kommer ingå i en av våra stöd och servicegrupper.


Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.


Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär självständig handläggning av ärenden som förekommer vid lokalpolisområdet. Det är en mycket flexibel funktion, en s.k. multihandläggare som ska vara beredd att vid hög arbetsbelastning säsongsvis hantera alla förekommande ärendetyper. Dessutom kommer handläggaren att agera administrativt stöd till ledningsgruppens arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:


- Gymnasieexamen

- Administrativ yrkeserfarenhet

- God datorvana då handläggningen är digitaliserad

- Goda kunskaper i engelska

- En mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift eftersom du ska formulera beslut och kommunicera med sökanden i ärenden

- Körkort lägst behörighet B

- Svenskt medborgarskap då funktionen är placerad i säkerhetsklass


MERITERANDE

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från att ha handlagt förvaltningsrättsliga ärenden vid myndighet.


PERSONLIGA EGENSKAPER

För att passa i rollen som handläggare är du en lösningsfokuserad person med god förmåga att samarbeta och kommunicera både internt och externt. Vidare har du ett positivt förhållningssätt samt är serviceinriktad, och kan arbeta självständigt med hög kvalitet, även under hög arbetsbelastning. Du är dessutom ansvarstagande för både dina egna och gruppens ärenden, samt tar ansvar för att bidra till en god psykosocial arbetsmiljö.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.


Arbetsort: Nyköping
Arbetstid: Heltid med flextid
Tillträde: Omgående efter överenskommelse


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut eller har frågor om ansökningsförfarandet ta kontakt med rekryterande chef.


Varmt välkommen med din ansökan senast den 13 oktober 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024