Handläggare till Stöd & Service, PKC region Väst

Handläggare till Stöd & Service, PKC region Väst

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Har du erfarenhet av administration och är strukturerad, lösningsfokuserad och mån om att ge bra service? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Väst är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC är en arbetsplats som ständigt utvecklas och får nya uppgifter. PKC region Väst har i dagsläget arbetsplatser i Göteborg, Bengtsfors, Skara och Falkenberg.

Stöd och Service
Gruppen består av olika specialistfunktioner såsom planerare, utbildningssamordnare, administratör samt rekryteringsstöd.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär bland mycket annat att du biträder sektionens utvecklingssamordnare med att planera, administrera, ha kontakt med utbildare och samordna sektionens kompetensutvecklande insatser samt grundutbildning för våra operatörer. Uppdraget innefattar samtliga fyra verksamhetsorter i Region Väst. Du kommer också att stödja sektionens gruppchefer i frågor rörande rekrytering av medarbetare. Utöver det ingår diverse administrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis:

• mottagande och distribuering av handlingar
• hantering och registrering i vårt interna system PÄR för diarieföring
• hantering av behörigheter
• hantering av interna och externa beställningar

I tjänsten ingår resor till de respektive verksamhetsorterna.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• avslutad och godkänd gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• god datorvana och lätt för att lära nya IT-system
• mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• 'erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration
• kunskap och erfarenhet av att arbeta i Polisens system PUMA, PÄR och UBW
• erfarenhet av att arbeta inom Polisen eller annan statlig myndighet

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen så behöver du vara strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du är mån om att ge bra service, är lösningsfokuserad och kan hantera parallella arbetsuppgifter. Arbetet ställer krav på förmågan att arbeta självständigt samtidigt som det är viktigt att du är lyhörd och har god kommunikations- och samarbetsförmåga då arbetet innebär nära samarbete med övriga kollegor inom hela regionen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Göteborg eller Falkenberg

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 11 september 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Administratör till Ängaboskolan

Administratör till Ängaboskolan

1 november 2024

Vikarierande skoladministratör Rinmangymnasiet

Vikarierande skoladministratör Rinmangymnasiet

29 oktober 2024

Skoladministratör till Sturegymnasiet

Skoladministratör till Sturegymnasiet

29 oktober 2024