Handläggare till  Stöd/Service 1 Trollhättan,  LPO Östra Fyrbodal

Handläggare till Stöd/Service 1 Trollhättan, LPO Östra Fyrbodal

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en bred roll där du får vara involverad i flertalet olika frågor och verksamhetsom-råden? Trivs du i en roll där du får arbeta självständigt och med många olika kontaktytor? Är du redo att axla ett viktigt uppdrag på lokalpolisområdets kansli? Vi söker nu dig som vill vara spindeln i nätet och verka i en stödfunktion mot den polisiära verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!

Polisområde Fyrbodal är ett av fem polisområden i polisregion Väst.
Polisområde Fyrbodal sträcker sig över 17 kommuner och är indelat i tre lokalpolisområden: västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utred-ningssektion och ett polisområdeskansli.

Lokalpolisområde Östra Fyrbodal ingår i polisområde Fyrbodal. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i lokalpolisområdets kansligrupp ingår du i Stöd/Service 1, det vill säga en stor del av lokalpolisområdets ledningsstöds- och servicefunktioner. Gruppen består av en operativ handläggare, två förundersökningssamordnare, en handläggare, en kommunpolis, tre planerare, en administratör och en serviceman samt en strategisk kontaktperson.
Du arbetar tillsammans med dina närmaste kollegor och övriga medarbetare i polisområdet med arbetsuppgifter som spänner över ett brett spektrum. Du har lite eller mycket att göra med det mesta. I denna roll kan du ha en både polisiär alternativt civil bakgrund.

En stor och viktig del är lokalpolisområdets tillståndshantering. I det arbetet samverkar du främst med rättssektionen, kommunpoliser och operativ handläggare, och yttrar dig sedan för lokalpolisområdet, i frågor som rör allt från serveringstillstånd och offentliga tillställningar, till musik- och tävlingsarrangemang. I detta arbetet är också den långsiktiga samverkan viktig, med berörda kommuner, näringsidkare med flera.

I arbetet ingår också ett övergripande ansvar för en rad andra frågor:
• Lokalansvar: Inpassering, nycklar, vapenskåp, larm och kontaktperson för externa aktörer som ska verka i huset.
• Hantering och ansvarig för förvaring av beslagtagna och omhändertagna vapen.
• Vissa sekretessprövningar
• I förekommande fall hantera beställningar och fakturor.
• Övriga förekommande göromål på kansliet

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasial examen
• Minst två års erfarenhet av att arbeta heltid, där administration alternativt diarie-föring varit en naturlig del av arbetet
• Tidigare haft en roll där du haft många kontaktytor
• God kunskap och erfarenhet av att ha använt datorn som arbetsredskap
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Giltigt B-körkort

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet från polismyndigheten sedan tidigare
• Arbetat med tillståndshantering inom offentlig sektor
• Arbetat med handläggning inom offentlig sektor
• Erfarenhet av PÄR samt vapenhantering i PÄR
• Erfarenhet av samverkan med externa parter såsom kommun, näringsidkare och liknande aktörer i en professionell roll
• Erfarenhet av vapenhantering

Vi söker dig som är strukturerad och systematisk och med god helhetssyn. Du är driven och strävar efter att utveckla verksamheten samt har lätt för att bygga relationer. Arbetsuppgif-terna på Stöd/Service är mycket breda och innebär att du dels kommer samverka med kollegor i din egen grupp men också mot utredningsavdelningen, andra sektioner och lokal-polisområden.

Då arbetet innebär mycket samverkan både internt och externt ställer det krav på mycket god kommunikativ förmåga och mycket god samarbetsförmåga. I din roll kommer du även att vara involverad i flertalet olika frågor vilket kräver att du är flexibel och kan stötta där det behövs samt har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Anders Sköld på anders.skold@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Lukas Ekholm på lukas.ekholm@polisen.se

Arbetsort: Trollhättan
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Handläggare
Anställning: Polisassistent alternativt Handläggare


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4/10 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024