OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi söker nu en positiv, noggrann och ansvarsfull Inkassohandläggare till oss på Svea. Är du en person som gillar administrativa arbetsuppgifter och samarbete, samt har ett intresse för det juridiska? Vill du bli en del av ett hjälpsamt och prestigelöst team? Då kan den här rollen vara rätt för dig!
Om rollen
I rollen som Inkassohandläggare arbetar du med köpta fordringar, både på inkassostadie och efterbevakning. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom att hantera inbetalningar, upprätta avbetalningsplaner, skicka ansökningar om betalningsföreläggande och verkställighet. Arbetet medför mycket kontakt med gäldenärer via mejl och telefon, samt med myndigheter såsom Kronofogden och tingsrätten då vi driver de flesta av våra ärenden självständigt hela vägen till rätten. Därmed är det viktigt att du har ett intresse av de juridiska delarna som berör inkassoverksamhet. Några av arbetsuppgifterna som förekommer i rollen;
Hantering av bevakningslistor med manuell handpåläggning
Påminna om betalning i pågående avbetalningsplaner
Förhandlingar i tingsrätt
Besvara samtal på avdelningens telefonslinga
Övriga administrativa uppgifter och handläggning vid behov
Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du är serviceinriktad i ditt arbete och har en god kommunikativ förmåga. Då du dagligen kommer i kontakt med många olika intressenter är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och ger ett professionellt bemötande. Du är prestigelös och noggrann samt gillar att samarbeta med dina kollegor och bidra till en god och positiv stämning.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av branschen alternativt tidigare arbetat i en administrativ eller serviceinriktad roll med liknande arbetsuppgifter. Vidare är du noggrann och trivs bra med löpande administrativa uppgifter. Du kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift, samt behärskar engelska väl.
Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail, enbart genom denna annons. Om du har frågor eller funderingar gällande tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Vi gör löpande urval, så vänta inte med att söka om du tycker tjänsten låter passande för just dig.
Välkommen med din ansökan!