Handläggare till svensk banks Payments och likviditetsavdelning!

Handläggare till svensk banks Payments och likviditetsavdelning!

Arbetsbeskrivning

Är du en sann lagspelare som tänker på laget före jaget? Har du 2 års erfarenhet av att jobba på bank? Trivs du med att jobba i en omväxlande och utvecklande arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten du söker! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en handläggare inom till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare kommer du, tillsammans med 5 medarbetare, vara en del av Payments och likviditetsteamet. Banken befinner sig nu i en tillväxtfas där de behöver en person som trivs med att jobba i en omväxlande och utvecklande miljö.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Administration av utlandstjänster som innebär hantering av insättningar och betalningar till och från utlandet via DNB och Swift, likviditetsplanering av DNB kontot samt kravställning av IT-utvecklingar kopplad med utlandstjänsten
Hantering av clearing och avveckling, vilket inkluderar RIX-bemanning, likvidflytt vid behov och säkerställa daglig finansiering av LOM, likviditetshantering hos Riksbanken samt ansvar för inkommande betalningar och övningar från Riksbanken
Avslut av konton och bokföring av kunders ersättningar
Hantering av olika typer av inrikes överföringar
Rutinbeskrivningar samt utveckling av interna rutiner och processer

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare är det av stor vikt att du kan samarbeta och tänker på laget före jaget. Du trivs med att jobba på en utvecklande arbetsplats där du får vara med i en utvecklingsfas och själv får vara med och bidra på resan. Vidare har du hög arbetsmoral och inte rädd att jobba över om det så krävs.
Kvalifikationer:
Minst 2 års erfarenhet inom bank
Kunskap inom: SWIFT: MT103, RIX ONLINE, Alliance Cloud, DataClearing, BG (Svenskbetalningsinfrastruktur)
Självgående och erfarenhet av att vara konsult sedan tidigare

Omfattning och tillträde
Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Diana Åström som kan nås på mejl diana.astrom@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34729 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2024
  • Ansök senast: 17 augusti 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024