Handläggare till svensk myndighet

Handläggare till svensk myndighet

Arbetsbeskrivning

Adecco söker handläggare med god datavana samt erfarenhet av kundservice per telefon för uppdrag hos Försäkringskassan med start 1 mars.

Om tjänsten
Adecco söker handläggare för uppdrag hos Försäkringskassan, avdelning GF Kundmöte, för att hantera ett ökat inflöde av ärenden med anledning av regeringens beslut om elstöd.
Som handläggare kommer du hantera inkommande samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner. Du kommer arbeta med allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuell administration kring detta stöd. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. För att du ska ha goda förutsättningar att utföra dina arbetsuppgifter kommer du, inför uppdragsstart, att få delta i en introduktionsutbildning hos Försäkringskassan. Samt erhålla fortlöpande vägledning och stöttning av handledare kring eventuella frågor som dyker upp i samtalen.

Om anställningen
Tjänsten som handläggare är ett konsultuppdrag där du är anställd av Adecco men uthyrd till Försäkringskassan.
Detta uppdrag är en heltidstjänst där arbetet är förlagt på dagtid 08:00-16:30, inklusive lunch 30 min. Planerat startdatum är 2023-03-01 och uppdragets längd är 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs på plats på Försäkringskassans kontor med placering på någon av följande orter; Göteborg, Stockholm, Västerås, Åmål, Uppsala, Norrköping och Sundbyberg.

Om dig
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande ska-krav.
Vi söker dig som har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och/eller kvalifikationer som kan prövas likvärdiga. Vidare har du erfarenhet av kundmöten och är serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice. Du har god datavana och erfarenhet av att använda telefonen som arbetsverktyg.
Som person är du kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad och du har god kommunikativ förmåga. Viktigt för tjänsten är även att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Samt att du förstår och värdesätter människors olikheter och trivs med möten över telefon.

Om uppdragsgivaren
Försäkringskassan är en av landets största myndigheter med cirka 14 200 medarbetare. Försäkringskassan administrerar de försäkringar och bidrag som ingår i socialförsäkringen i Sverige. Socialförsäkringen är samhällets ekonomiska trygghetssystem. Inom socialförsäkringen finns förmåner som täcker olika behov under livet.
Avdelningen GF Kundmöte hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Verksamheten består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning.

Ytterligare information om Försäkringskassan och dess uppdrag finns att tillgå via myndighetens hemsida www.forsakringskassan.se

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser.
Självklart har vi kollektivavtal och du som konsult har även rätt till ett förmånligt friskvårdsbidrag. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!

Mer information om hur det är att arbeta som konsult på adecco kan du läsa här; https://www.adecco.se/lediga-jobb/jobba-som-konsult/

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ida Maarman via ida.maarman@adecco.se alternativt Peter Sundström via peter.sundstrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sista ansökningsdag är 9 februari. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Sökord
Handläggare, Kundservice, Kundtjänst, Support, Telefonsupport, Administration, Göteborg, Stockholm, Västerås, Åmål, Uppsala, Norrköping, Linköping, Sundbyberg, Försäkringskassan, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 15 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2023
  • Ansök senast: 9 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024