OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda. Till tillståndsenheten i Norrköping söker vi Handläggare (diarienr. NRK-242-2007-8056) Arbetsuppgifter Du ska utreda, handlägga, registrera, föredra och fatta beslut i ärenden enligt utlänningslagen och förvaltningslagen samt annan tillämpbar lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår också tjänstgöring i tillståndsreceptionen där du tar emot ansökningar, expedierar, underrättar om beslut, informerar, utfärdar tillståndsbevis m.m. I övrigt ska du utföra arbetsuppgifter på uppdrag av närmaste chef. Kvalifikationer Du har högskoleexamen med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har god förmåga att samarbeta och du är serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt och är bra på att prioritera. Dina kunskaper i engelska är goda. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av förvaltningsrättsliga ärenden och datoriserad ärendehantering är meriterande.