Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Handläggare hos Trafikverket innebär dina arbetsuppgifter bland annat att läsa inkomna fastighetsvärderingar, handlägga ersättningsavtal eller beslut om ersättning från Lantmäteriet, registrera ersättningarna i datasystem samt svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, till exempel upprätta och uppdatera rutinbeskrivningar och processkartor.
I din roll som Handläggare kommer du att stödja enheten Teknisk miljö och fastighet med inriktning mot funktionen markåtkomst inom program Ostlänken i diverse administrativa arbetsuppgifter.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter som Handläggare:
- Diarieföra avtal och erforderliga handlingar.
- Söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och bud-försändelser.
- Uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst.
- Assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering.
- Vid behov svara för protokoll och kallelser, delta vid möten
- Vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll.
- Samordna utlämnande av allmänna handlingar och att det sker enligt Trafikverkets rutiner.
- Administrera utskick för fältundersökningar.
- Kontering och kontrollattest av fakturor
- Kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare
- Dialog med hyresgäster och arrendatorer
- Planera för uppsägning/villkorsändring av hyres-/ arrendeavtal
- Dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter
- Bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter
- Administrera bokning av mötesrum och kringutrustning
- Medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-04 eller snarast efter kontraktstecknande och beräknas pågå t om 2025-11-03. Därefter finns möjlighet till förlängning 2 x 6 månader.
Arbetet utförs i huvudsak på Ostlänkens projektkontor i Sundbyberg samt vid Trafikverkets Regionkontor Öst i Solna. Resor förekommer i tjänsten. Det kan finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid, detta sker i överenskommelse med uppdragsgivaren
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Möjlighet att inkomma med referensuppdrag med kontaktuppgifter från tidigare liknande uppdrag som styrker och verifierar aktuella krav
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Minst ett (1) års erfarenhet av myndighetsutövning.
- Minst ett (1) års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-15.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147