OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Handläggare hos Trafikverket innebär dina arbetsuppgifter bland annat att läsa inkomna fastighetsvärderingar, handlägga ersättningsavtal eller beslut om ersättning från Lantmäteriet, registrera ersättningarna i datasystem samt svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, till exempel upprätta och uppdatera rutinbeskrivningar och processkartor.
I din roll som Handläggare kommer du att stödja enheten Teknisk miljö och fastighet med inriktning mot funktionen markåtkomst inom program Ostlänken i diverse administrativa arbetsuppgifter.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter som Handläggare:
- Diarieföra avtal och erforderliga handlingar.
- Söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och bud-försändelser.
- Uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst.
- Assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering.
- Vid behov svara för protokoll och kallelser, delta vid möten
- Vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll.
- Samordna utlämnande av allmänna handlingar och att det sker enligt Trafikverkets rutiner.
- Administrera utskick för fältundersökningar.
- Kontering och kontrollattest av fakturor
- Kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare
- Dialog med hyresgäster och arrendatorer
- Planera för uppsägning/villkorsändring av hyres-/ arrendeavtal
- Dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter
- Bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter
- Administrera bokning av mötesrum och kringutrustning
- Medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-04 eller snarast efter kontraktstecknande och beräknas pågå t om 2025-11-03. Därefter finns möjlighet till förlängning 2 x 6 månader.
Arbetet utförs i huvudsak på Ostlänkens projektkontor i Sundbyberg samt vid Trafikverkets Regionkontor Öst i Solna. Resor förekommer i tjänsten. Det kan finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid, detta sker i överenskommelse med uppdragsgivaren
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Möjlighet att inkomma med referensuppdrag med kontaktuppgifter från tidigare liknande uppdrag som styrker och verifierar aktuella krav
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Minst ett (1) års erfarenhet av myndighetsutövning.
- Minst ett (1) års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-15.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147