Handläggare till Trafikverket i Solna

Handläggare till Trafikverket i Solna

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi flera engagerade Handläggare för konsultuppdrag hos Trafikverket. Som Handläggare kommer du att spela en nyckelroll i granskningen av färdplaner före tågens avgång. Var med på resan att bli en viktig länk i säkerställandet av smidig och effektiv järnvägstrafik för specialtransporter.

Om tjänsten
Som handläggare kommer du att vara en viktig del av granskningen av specialtransporter, där färdplaner noggrant analyseras innan tågavgång.
Samarbetet sträcker sig över olika områden inom verksamhetsområdet Trafik på Trafikverket, inklusive nära samarbete med Trafikplanering och andra grupper för att säkerställa smidig framdrift på järnvägen för specialtransporter.Din samarbetsförmåga kommer att vara avgörande då arbetet kräver nära interaktion inom gruppen.

Arbetsuppgifter
- Granskning av färdplaner i Excel och TPS
- Granska grafer
- Utföra administrativa uppgifter
- Sammanställning av statistik från våra operativa system för att skapa en uppföljningsrapport
- Skapande av presentationer/underlag i samband med utveckling av arbetsuppgifter eller inför ett möte med säkerhetsavdelningen kring ett upphittat problem vid granskningen av specialtransporter
- Föra anteckningar vid ett möte mm.
- Tilldela kapacitet i anläggningen för banarbetsobjekt, körplaner, spåranvändningsplaner och tjänster enligt JNB-Järnvägsnätsbeskrivningen.
- Föra dialog med sökande, internt och externt rörande planering och utförande av ansökt kapacitet.
- Ta fram förslag på tåglägen med tillhörande tjänster (uppställning, lastplatser, serviceanläggningar) utifrån sökandes önskemål.
- Leverera uppdaterade produktionsplaner för operativ drift inför varje driftsperiod.

Arbetet innebär även att kunna samarbeta i team samt utveckla arbetssätt och föra statistik.

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi/ingenjör/samhällsplanering/logistik eller likvärdig utbildning som trafikverket bedömer relevant
• Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller liknande
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl tal som skrift (Detta verifieras via godkända digitala tester från Trafikverket)
• Besitta förmåga och erfarenhet av att samarbeta tvärfunktionellt och tvärdisciplinärt

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå i 12 månader med möjlighet till fölängning i ytterligare 6 månader.

Om dig:
Vi letar efter dig som har relevant högskoleutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet från en liknande roll. Det är av största vikt att du har en god förmåga till samarbete i grupp men även över gränser mellan olika professioner i verksamheten.
Som person är du ansvarsfull, noggrann, flexibel samt har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och arbetssätt.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Urval och intervjuer kommer ske löpande med sista ansökningsdag den 7 december.

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:
Anki Arnquist, anki.arnquist@adecco.se alt via växel 010-173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Handläggare, Administratör,offentlig sektor, statlig myndighet, Trafikverket, Microsoft Office, Kammarkollegiet,Stockholm, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


27 december 2024