Handläggare till uppdrag för hållbart resande

Handläggare till uppdrag för hållbart resande

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av arbetet för ökad kapacitet av bland annat persontåg på våra järnvägaroch därmed smidigare arbetspendling?Då har du möjligheten här!
Om uppdraget
Vi söker en Handläggare till ett roligt och utmanade uppdrag till vår kund vars uppdrag är att planera långsiktigt gällandetransportsystemetför vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart.Detta konsultuppdrag avser starta 2024-11-04 och ska pågå till och med2025-11-03 med chans till förlängning, omfattning 100%. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg med möjlighet till distansarbetet upp till 40% enligt överenskommelse med ansvarig på plats.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara delaktig i ett projekt kallat Ostlänken gällande ett utbygge av en järnväg där det krävs markåtkomst vilket sker dels via lagakraftvunna järnvägsplaner, via lantmäteriet eller genom att teckna avtal. Din del i arbetet avser att stödja enheten Teknik miljö och fastighet, med inriktning mot funktionen markåtkomst inom projektet Ostlänken.
Arbetsuppgifter du kommer hantera är att läsa inkomna fastighetsvärderingar eller beslut om ersättningar från Lantmäterietsamt registrera ersättningarna i datasystem. Handlägga ersättningsavtal för markåtkomst beträffande ersättning till fastighetsägare. Inhämta uppgifter för att skapa utbetalningar till fastighetsägare och handlägga utbetalningar till fastighetsägare.Handlägga inkomna skadeersättningar inom markåtkomst och diarieföra avtal och erforderliga handlingar.
Vidare exempel på arbetsuppgifter du kan komma att hantera:
Stödja funktionen markåtkomst i diverse administrativa arbetsuppgifter
Vid förfrågningar söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och budförsändelser
Uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst
Svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, t.ex. upprätta ochuppdatera rutinbeskrivningar och processkartor
Assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering
Vid behov svara för protokoll och kallelser, delta vid möten
Vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll.
Samordna utlämnande av allmänna handlingar och att utlämnade sker enligt Trafikverkets rutiner
Administrera utskick för fältundersökningar
Kontering och kontrollattest av fakturor
Kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare
Dialog med hyresgäster och arrendatorer
Planera för uppsägning/villkorsändring av hyres- och arrendeavtal
Dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter
Bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter
Administrera bokning av mötesrum och kringutrustning
Medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande
Minst ett års erfarenhet av myndighetsutövning*
Minst ett års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet*
*De meriterande kraven måste kunna styrkas av referenser som kan kontaktas och verifiera uppgifterna.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16 oktober
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2024
  • Ansök senast: 16 oktober 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024