Handläggare till upphandlings och överförmyndarverksamheten

Arbetsbeskrivning

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen har vi idag vuxit till cirka 12 900 invånare.

Fagersta kommun söker till upphandling och service:

Handläggare till upphandlingsverksamheten och överförmyndarverksamheten

Ref.nr: 37/2014
Tjänsten: Tillsvidaretjänst, 100 %.
Sista ansökningsdag: 2014-04-30
Tillträdesdag: efter överenskommelse

Överförmyndarnämnden har tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares förvaltning av omyndiga barns och huvudmäns egendom m.m. Verksamheten styrs huvudsakligen av reglerna i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen.

Upphandling och service stöder kommunens förvaltningar och förbund med att genomföra upphandlingar inom ramen för gällande regelverk.

Organisatoriskt finns tjänsten inom förvaltningen upphandling och service, inom förvaltningens två verksamhetsområden; upphandling och överförmyndarnämndens verksamhet. Du kommer att arbeta 50 % som handläggare inom överförmyndarverksamheten och 50 % som upphandlare/handläggare inom upphandlingsverksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare vid överförmyndarnämnden arbetar du med bland annat att informera, utreda och fatta beslut inom nämndens verksamhetsområde, skriva ansökningar och yttranden till domstol, företräda myndigheten vid förhandlingar i domstol, utöva tillsyn över ställföreträdare och granska redovisningshandlingar.

Som upphandlare/handläggare stöder du kommunens förvaltningar och förbund med att genomföra upphandlingar inom ramen för gällande regelverk, verkar för en god affär, följer upp avtal, bevakar ny lagstiftning och praxis och genomför utbildningar i organisationen.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi och juridik eller innehar annan relevant utbildning som i kombination med kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet ger dig goda förutsättningar att genomföra uppdraget.

Arbetet innebär mycket kontakter med privatpersoner, företag och myndigheter, vilket kräver ett positivt och handlingsinriktat förhållningssätt. Du ska ha god förmåga att formulera dig väl i skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Upphandlingschef Mikael Eriksson 0223-441 28
Handläggare vid överförmyndarverksamheten Kerstin Ernebrink 0223-444 50

Fackliga företrädare
Mona Söder, Vision 0223-442 58

Välkommen med din ansökan med meritförteckning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fagersta kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 16 april 2014

Besöksadress

Fagerstahallen
None

Postadress

Alfaskolan
Fagersta, 73745

Liknande jobb


5 november 2024

3 november 2024