Handläggare till Upplåtelseenheten

Handläggare till Upplåtelseenheten

Arbetsbeskrivning

Ref: 20221111

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en handläggare för markupplåtelse till Upplåtelseenheten på Fastighets- och gatukontoret. Upplåtelseenheten tillhör Avdelningen för offentlig miljö, som förvaltar och driftar det som vår stadsutvecklingsavdelning tar fram. Vårt arbete är en del av att göra Malmö till en attraktiv stad för både våra medborgare och besökare. Bland annat ordnar vi arrangemang, driver besöksanläggningar och ser till att nödvändiga avstängningar och trafikomledningar fungerar så smidigt som möjligt.

Upplåtelseenhetens huvuduppgifter är att handlägga upplåtelser och tillfälliga trafikregleringsåtgärder, samt att arbeta med parkeringsövervakningsfrågor. I den här rollen kommer du att arbeta med olika former av polistillstånd för exempelvis uteserveringar, arrangemang, byggbelamringar, marknadsföring och reklam ute i den offentliga miljön.

Geografiskt arbetar du främst inom västra Malmö där bl.a. Ribersborgsstranden och Västra hamnen ingår. En stor del av arbetstiden är kontorsarbete, men du kommer också att vara ute på plats för att föra dialog med exempelvis företrädare för olika verksamheter i staden. Samverkan med polis, förvaltningar inom Malmö stad och andra parter ingår också.

Rollen innebär att du följer remissen hela vägen från att den kommit in till oss fram till uppföljning av utfärdat tillstånd. Du handlägger ärendet självständigt utifrån de regler, riktlinjer och rutiner som finns.

Vi kan erbjuda ett spännande och varierat jobb, där du tillsammans med dina 8 kollegor på sektionen kommer bidra till den positiva upplevelsen av Malmö genom ditt arbete med den offentliga miljön. Du kommer få frihet att planera och organisera ditt arbete på egen hand.

Fastighets- och gatukontoret erbjuder ett öppet och prestigelöst arbetsklimat, där vi värdesätter och förstår vikten av att kommunikation är en integrerad del av verksamheten. Du kommer att få cirka 450 kollegor inom förvaltningen, personer med ett stort engagemang och samhällsintresse som brinner för att utveckla och bygga Malmö stad!

Kvalifikationer
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller med annan inriktning, som vi bedömer relevant i kombination med din yrkeserfarenhet. Du har minst ett års erfarenhet, där du fattat självständiga beslut, som företrädare för en myndighet eller i liknande verksamhet. Det är meriterande om du hanterat markupplåtelseavtal, samt om du har dokumenterade kunskaper i ordningslagen.

Dina kunskaper i skriven och talad svenska, samt dina kommunikativa färdigheter, behöver vara mycket goda, då du kommer arbeta med skriftliga remissvar och stå i daglig kontakt med allmänheten. Det är även meriterande om du har kunskaper i fler språk utöver engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vilket bland annat innebär att du är ansvarfull, mycket noggrann och omdömesgill. Du kan arbeta självständigt utifrån existerande regelverk och riktlinjer och samarbetar med både kollegor och externa parter på ett fullgott sätt. I din roll som handläggare är du ansiktet utåt för Malmö stad, vilket kräver en känsla för service och att du är duktig på att bemöta många olika människor.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling.

På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad!

Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m. 


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


 
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


27 december 2024

16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024