OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER På utbetalningsenheten granskas beslut om utbetalning av stöd till företag och projekt rörande landsbygdsutveckling inom det svenska landsbygds- programmet. Handläggning av ansökningar om utbetalning görs för några stödformer. Vi har också ett ansvar för att såväl Jordbruksverket som andra myndigheter som handlägger sådana stöd uppfyller de krav som ställs för utbetalning av EU-medel i dessa ärenden. På grund av ett ökat antal ärenden behöver vi förstärkning med ytterligare en medarbetare. Din uppgift är att i enlighet med bland annat lagstiftning, fastställda rutiner och checklistor utreda och i vissa fall granska beslut om utbetalningar av stöd inom landsbygdsprogrammet. Du kommer också att delta i enhetens arbete med att följa upp och kvalitetssäkra våra och andra myndigheters rutiner i syfte att säkerställa korrekta utbetalningar. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av motsvarande arbete som ekonom eller controller, eller granskande arbete med juridiska inslag. Erfarenhet av arbete som innebär myndighetsutövning är meriterande. Som person bör du vara drivande och noggrann samt tycka om att jobba självständigt och under tidspress.
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Alenfelt
070-303 53 22 (anträffbar from 5 augusti)
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Maria Gustavsson
036-15 60 93 (from 12 augusti)
Mikael Johansson
031-429582
Hillevi Lindström
010-122 80 16
Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Michael Diemer
036-15 58 59
ST Helen Möller
036-15 62 61
SACO Maria Cedersmyg
036-15 50 19
SEKO Thomas Gorin Weijmer