Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person med intresse av tekniska och juridiska frågor? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Vi söker nu en informativ och serviceinriktad handläggare till avdelningen VA/avfall inom Samhällbyggnadsförvaltningen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi arbetar inom delområden vatten/avlopp/dagvatten samt hushållsavfall och slamtömningar. Dina kommande arbetsuppgifter är inom vår kundservice, där du bland annat arbetar med att:
• producera information till våra kunder i brevform eller via webb eller andra digitala kanaler.
• sköter kundregister med tillhörande abonnemang samt utför fakturering och dagliga ekonomiredovisningar via vårt verksamhetssystem EDP Future.
• arbetar med utredningar där VA- och avfallslagstiftning samt kommunala regelverk och författningssamlingar är en stor del i vardagen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom antingen information, ekonomi, administration, teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, samt har några års erfarenhet inom området.
Att läsa och tolka kartor och ritningar är en viktig del i arbetet. Du bör ha ett stort intresse av tekniska och juridiska frågor samt en vilja att lära dig mer. Rollen kräver att du själv förstår och kan förmedla information rörande VA och avfall. För att kunna kommunicera de komplexa frågor vi hanterar krävs att du kan behärska det svenska språket, både verbalt och i text.
Du har B-körkort då du behöver kunna förflytta dig mellan våra enheter.
Som person ser vi att du är utåtriktad, strukturerad och noggrann. Du kan ta eget ansvar och är van att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Tidigare erfarenhet som utredare/handläggare, gärna från kommunal verksamhet är meriterande.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett varierat jobb där du kommer arbeta både självständigt och i nära samarbete med övrig personal och entreprenörer.
Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-01-19.
Den som väljs ut för anställning kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb
Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb
Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
DanielLarsson, Rektor
0502-60 61 49
ChristerDaggberg, Rektor
0502-60 61 50
MarianneLord, Rektor
0502-60 66 00
BörjeHallin, Rektor
0502-60 68 15
ErnaKarlsson, Enhetschef
0502-60 64 90
NinaKindbom, Rektor
0502-60 61 31
BarbroSjögren, Förskolechef
0502-60 63 59
PatrikLernberg, Rektor
0502-60 61 23
SusanneHammar, Förskolechef
0502-606247
CiOlofsson, Rektor
0502-60 61 28