Handläggare till vårt kundcenter (två vikariat)

Handläggare till vårt kundcenter (två vikariat)

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice? Då kanske du är vår nya handläggare till vårt kundcenter. Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag. Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro.

Du som person
Som person har du en god kommunikativ förmåga. Du är van att arbeta administrativt och det ligger i din natur att vara lösningsfokuserad, flexibel och noggrann. I ditt sätt att arbeta har du ett professionellt förhållningssätt där du med god social förmåga värdesätter att skapa varaktiga relationer och förtroendefulla samarbeten. Att du är serviceinriktad med stort kundfokus och trevligt bemötande är en grundförutsättning. Du är förändringsbenägen och trivs med att utveckla och förbättra vår verksamhet för att nå våra mål.

Du tycker om att vara en del av en familjär kultur där olikheter får ta plats. Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma.

Din roll
Som handläggare i kundcenter servar du våra kunder och medarbetare inom företaget via telefon, mejl, samt sociala medier. Du hanterar kunddialogen kring olika typer av ärenden och ansvarar för att kunden får besked och återkoppling. Vid behov fördelas ärenden till andra ägare inom organisationen. I rollen ingår även att kunna täcka upp med bemanning i vår reception vid behov.

Arbetet i Kundcenter kommer att organiseras genom två team där det ena teamet fokuserar på ärenden av mer enklare karaktär eller ärenden som inte kräver så mycket handpåläggning. I det andra teamet hanteras ärenden som är mer komplexa, mer tidskrävande eller som kräver lite mer expertis. Där hanteras mer administrativa uppgifter, som kvalitetssäkring av lagda felanmälningar, prioriteringar, interna möten för samverkan, kunskapsinsamling och internutbildning mm. Som handläggare växlar du mellan arbete i båda teamen samt att du också är med i utvecklingsarbete och underhåll av digitala system.

Verkar det här vara arbetsuppgifter du skulle trivas med? Då är det dig vi söker!

Inom enheten arbetar 14 handläggare, två teamledare och en chef.

Dina kvalifikationer


• Vi ser gärna att du har en slutförd gymnasieutbildning.
• Vana från arbete med kundkontakt och kommunikation i liknande serviceyrke arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• Mycket goda kunskaper, både i tal och skrift, i svenska och engelska språket.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet och har en god datorvana.
• Administrativ kunskap.
• Behärskar sociala medier i både hantering och skrift.

Meriterande
Språkkunskaper utöver engelska.

Anställningsform
Vikariat. Heltid. From 2025-01-01--25-06-31

Vikariat Heltid. From 25-02-01--25-07-31

Intresserad? Hör av dig!

Andreas Hammarbäck, chef kundcenter, 019-19 42 60.
Peter Gustavsson, facklig representant för Vision, 019-19 42 00.

Vi behöver din ansökan senast 2024-10-15. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23 000 bostäder och över 1 000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Kontaktpersoner på detta företaget

Ester Liljedahl, Chef ETK, VDT och Måleriservice
070-7194350
Per-Erik Friberg, Gruppledare Måleriservice
070-7194498
Marie Röjmalm, Chef Kundtjänst / Växel
019-19 42 88
Mona Liljenskog, Ordförande Vision
070-719 46 14
Bernt Andersson, Enhetschef
070-719 46 45
Hanne Andersen, Ordförande Fastighetsanställdas förbund
070-719 42 98
Lilian Hagnelius, Chef Fastighetsskötsel Centrum / Rosta / Vasa
019-19 42 14
Bengt Björndahl, Chef Projektledning
070-719 44 49
Petter Runesson, Chef Fastighetsservice
070-7194446
Åsa Medin, Chef fastighetsskötsel Varberga / Oxhagen
019-19 42 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖrebroBostäder AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2024
  • Ansök senast: 15 oktober 2024

Besöksadress

Box 8033
None

Postadress

Box 8033
Örebro, 70008

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024