OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning.
Ditt nya jobb
Ditt nya arbete är omväxlande med många kontakter per telefon. Du som handläggare utreder självständigt mindre omfattande tillgångsituationer och kan komma att besluta om lämpliga tvångsåtgärder för att reglera skulder, till exempel utmätning. Arbetet innebär mycket löpande ärendehantering via vårt it-system. I arbetet ingår kontakter med de skuldsatta, andra myndigheter, arbetsgivare med flera. En viktig uppgift är att i olika sammanhang vägleda de skuldsatta och informera om möjligheterna att påverka sin situation.
Vi arbetar teambaserat. Det innebär att du har ett nära samarbete med dina kollegor och ni har ett gemensamt ansvar för teamets uppgifter och att sträva mot myndighetens mål.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som har
• har en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning
• minst ett års erfarenhet av administrativt eller handläggande arbete under de senaste tre åren
• goda datorkunskaper
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
I rollen som handläggare hanterar du arbetsuppgifter som innebär myndighetsutövning, därför behöver du vara svensk medborgare.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Som handläggare är det är viktigt att du arbetar metodiskt och strukturerat. Det innebär att du kan planera, ta initiativ, fatta beslut och självständigt driva arbetet framåt
• du är noggrann och stimuleras samtidigt av att arbeta i ett högt tempo
• många av de frågor och samtal som du får är från människor som befinner sig i en utsatt livssituation därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme
• dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar
• språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder och du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren
• eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är tidsbegränsad fram till 2017-03-31.
Den tidsbegränsade anställningen kan komma att förlängas.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53