OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Volkswagen Finans Sverige AB är en av Sveriges största aktör inom bilfinansieringsbranschen med ett starkt globalt varumärke. Inom bolaget finns många olika befattningar och områden att arbeta inom. Volkswagen Finans är ett innovativt företag i en spännande bransch. Hos dem får du ta del av det bästa från två världar eftersom de verkar inom såväl bilbranschen som bank- och finansbranschen. Hos Volkswagen Finans du även erfarenhet av att arbeta i ett litet företag i en stor internationell koncern.
Din roll
Till Volkswagens avdelning "Operations" söker de flera Handläggare. Operations ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gentemot deras kunder. Volkswagens kunder är privatkunder, företagskunder samt återförsäljare. Operations är indelad i 4 olika team där två grupper arbetar mer administrativt och två grupper mer med kundkontakt via telefon, mejl och chatt. Totalt på hela Operations arbetar ca 60 personer. Hos Volkswagen Finans får du ett varierande och utvecklande arbete och vi lägger stort fokus på att ge våra kunder bästa möjliga service.
I rollen som Handläggare kommer kan du antingen arbeta i någon av de grupperna med mer kundkontakt kommer dagligen att besvara frågor och hantera ärenden via telefon, mejl och chatt från våra kunder. Kunden kan ha en fråga om exempelvis sitt befintliga avtal, vilja göra en ändring eller avsluta sitt avtal. Vissa administrativa arbetsuppgifter förekommer också.
Du som kommer att arbeta i någon av de andra grupperna med mer administration arbetar dagligen med registrering och korrigering av avtal och ärenden, problemlösning samt avslut av avtal. Utöver detta består arbetet också av handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor m.m.
Omfattning: Heltid, 40 h /vecka
Placering: Södertälje
Arbetstider: Ordinarie kontorstider
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Clevry och arbetar ute hos Volkswagen i Södertälje. Vi önskar att du som söker kan starta så snart som möjligt.
Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen. Du får gärna ha jobbat med kundservice eller administration tidigare. Du ska ha god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska och du är en van användare av Officepaketet.
Som person är du stresstålig, strukturerad, lösningsfokuserad och en lagspelare. Att ta ansvar och ha kunden i centrum är en självklarhet för dig.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Volkswagen med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvariga rekryterare: linnea.tylenius@clevry.com eller anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)