OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.
Vi söker handläggare med placering på tillståndsenheten, en del av verksamhetsområdet Gemensamma Resurser. Tillståndsenheten ansvarar för stadens handläggning och tillsyn enligt lagen om tobak och liknande produkter samt alkohollagen. Nu behöver vi tillskott av ny kollega.
Arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga och administrera ansöknings- och åtgärdsärenden enligt lagen om tobak och liknande produkter samt alkohollagen och exempelvis genomföra tillsyn på försäljningsställen och i rökfria miljöer. Du förväntas tillsammans med gruppen driva, planera och strukturera enhetens arbete. Arbetet innebär bland annat kvalificerad ärendehandläggning med juridisk och ekonomisk bedömning, men även administrativa sysslor som följer med handläggningen.
En viktig del av arbetet är att på ett bra sätt ge information och på ett lättförståeligt och tydligt sätt kommunicera lagens bestämmelser till handlarna och krögarna. På tillståndsenheten pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete som alla medarbetare förväntas vara delaktiga i.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en slutförd högskoleexamen inom juridik eller ekonomi. Ett krav är att du som söker har erfarenhet av myndighetsutövning och självständigt utredningsarbete. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är en kommunikativ, prestigelös och flexibel person. Det är viktigt att du är självgående, har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att fatta egna beslut. Arbetet ställer höga krav på integritet och professionalitet. God datavana och b-körkort är ett krav.
Goda kunskaper i förvaltningsrätt och ekonomi samt erfarenhet av arbete med lagen om tobak och liknande produkter/alkohollagen är meriterande.
Som person är du ansvarskännande och noggrann samt har lätt för att samarbeta med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
I samband med intervju kommer vi att be dig göra ett arbetsprov.
Intervjuerna planeras ske den 15 och 16 april.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
Sista ansökningsdag: 5 april
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.