Handläggare Tillståndsenheten

Handläggare Tillståndsenheten

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen

Är du ekonom eller civilekonom med intresse för tillståndsgivning och tillsynsarbete? Då har du ett arbete att söka som handläggare på Tillståndsenheten!

Ditt nya jobb
Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter tillståndsprövning och tillsyn enligt Alkohollagen och Lagen om tobak och liknande produkter. Tillsynen innefattar serveringstillstånd, försäljning av folköl, tobak, E-cigaretter och receptfria läkemedel. Alkohollagen och Lagen om tobak och liknande produkter är skyddslagstiftningar med syfte att främja folkhälsan. Allt ditt arbete bedrivs med utgångspunkt från detta perspektiv.

Tillståndsprövningen består bland annat av att bedöma om sökanden uppfyller de lämplighetskrav som ställs enligt respektive lagstiftning. Tillsynen du kommer arbeta med omfattar både inre- och yttre tillsyn. Den inre består bland annat av kontroll och granskning av ekonomiska förhållanden och den yttre sker på restaurangerna, ibland på kvällstid eller under helgen. I din roll som handläggare ingår även att ge information till tillståndshavare och sökande samt att ta fram underlag, bland annat för socialnämndens beslut. Arbetet kan också innebära att du själv fattar vissa delegerade beslut.

Organisatoriskt tillhör tillståndsenheten socialförvaltningens centrala stab. Enheten består i sin tur utav en enhetschef och fyra handläggare. Nu söker vi en ny handläggare och hoppas du är intresserad av att vara en del av vårt arbete!

Din kompetens
Du som söker är utbildad ekonom eller civilekonom och har tidigare erfarenhet inom antingen myndighetsutövning, utredningsarbete eller tillsynsarbete. Du har känsla för rättssäkerhet och har förvaltningsrättslig kunskap. På enheten finns goda förutsättningar för dig att utveckla kompetens i frågor som berör både Alkohollagen och Lagen om tobak och liknande produkter.

Som person är du bra på att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du arbetar bra med andra människor genom lyhördhet, god kommunikation och ett konstruktivt förhållningssätt. Självklart hanterar du även självständigt arbete där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt angreppssätt på ett effektivt sätt, tar egna initiativ och driver dina processer vidare - alltid med kvalité i fokus. Vidare har du ett serviceinriktat förhållningssätt och är trygg i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet!

Du har körkort B.

Vad erbjuder vi?
- Flexibel arbetstid
- Kortare arbetstid juni-augusti.
- Möjligheter till kompetensutveckling
- Betald semester första anställningsåret
- Gym på arbetsplatsen

Övrigt
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på 100 % med start enligt överenskommelse. Arbete utanför kontorstid förekommer. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag.

I din ansökan ska du bifoga ditt examensbevis som ekonom eller civilekonom.

Upplysningar
Enhetschef Ida Jerdmyr
Tel: 036 - 10 27 10
Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024