OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Beskrivning
På Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med att utveckla, bygga och ta hand om Uddevalla idag och imorgon.
När vi bygger samhället gör vi det ur både ett kortsiktigt och ett långsiktigt perspektiv – det gör att vi även måste ta ansvar för kommande generationer. Det vi ofta uttrycker är att vi ska bygga det hållbara samhället, socialt, ekonomiskt och ekologiskt för att skapa livskvalitet för våra medborgare.
Enheten Trafik och förvalting är förvaltare av fastigheter och allmän plats i Uddevalla kommun. Vi jobbar också mycket med trafik och parkeringsfrågor. Ett av våra viktiga mål är att skapa säkra trafikflöden med låg miljöpåverkan.
Arbetsuppgifter
Som huvudansvarig för handläggning av platsupplåtelser kommer du att handlägga, administrera och följa upp ärenden i vårt ärendesystem. Det kan till exempel gälla uteserveringar, containrar, byggställningar och olika typer av evenemang. Du kommer även att bistå i handläggningen av tillstånd, bland annat handikapparkeringstillstånd. Viss fakturahantering, debiteringsunderlag och andra administrativa arbeten förekommer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen och gedigen erfarenhet av Officepaketet. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom administration och kundservice. GIS-vana är meriterande.
Vi söker en trygg, stabil kollega med självinsikt och som ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Du behöver vara serviceinriktad, ha samarbetsförmåga, vara strukturerad och kommunicera på ett tydligt sätt. Vi söker en lojal medarbetare som handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58