OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka på idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
Det vi på Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar med har betydelse för alla medborgare i Växjö kommun. Vårt ansvarsområde omfattar bland annat utveckling, planering och produktion samt underhåll och skötsel av naturområden, parker, gator, trafik och VA-ledningssystem.
Tjänsten är placerad på Trafik och gatudriftsenheten som är en del av Trafik och Gatuavdelningen på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Trafik och gatudriftsenheten har i dagsläget 37 anställda och ansvarar för all trafikplanering, trafikreglering samt drift och underhåll av vårt gatunät i hela Växjö kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Du är kontaktpersonen och tillståndshandläggare för offentlig plats i Växjö kommun. I offentlig plats innefattas allt från upplåtelse av kommunal platsmark, uteserveringar, trottoarpratare till evenemangsansökningar. Du handlägger även alla nyttjanderättsavtal och är kontaktperson för offentliga toaletter och återvinningsstationer/klädinsamlingar.
Du hanterar tillstånd för nyttjande av kommunal mark för uppställning av till exempel containrar eller annan byggbelamring samt blomlådor som även innebär fakturering av hyra. Du är arkivansvarig för avdelningens dokumentation och beställer kontorsmaterial.
Rollen innebär ett aktivt samarbete med kommunens övriga förvaltningar, föreningar, flera myndigheter samt mycket kontakt med allmänheten i både stora och små frågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och har erfarenhet av kommunal hantering av tillståndshandläggning för offentlig plats eller liknande. Som handläggare är det viktigt att du är en god administratör, har vana från fakturering och olika IT-system. Erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter är meriterande. B-körkort krävs.
Du har för övrigt goda datakunskaper och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Du är strukturerad och van vid att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och stundtals hög arbetsbelastning. Du trivs i en miljö där du får möjlighet att utveckla och hitta nya arbetssätt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person har du lätt för att samarbeta, är lyhörd, kreativ och initiativrik. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och myndigheter krävs att du är utåtriktad och kan kommunicera på ett förtroendeingivande sätt. Vidare har du god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Välkommen in med din ansökan!
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunal Krister Fransson
0470-41567
Projektledare Pär Wallin
0470-41572
Vision
0470-41564
Projekteringschef Mattias von Porath
0470-412 60
Enhetchef Ola Sjösten
0470-734691
Enhetschef projektenheten Nicholas Jonasson
0470-412 76
Renhållningschef Michael Ljunggren
0470-435 82
Distriktschef Malin Karlsson
0470-41292
trafikplaneringschef Per-Olof Löfberg
0470-415 74
Enhetschef anläggning Johan Persson
0470-412 84