OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Diarienummer: 2023/018199
Vill du vara med och jobba på en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som har som vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då kan detta vara något för dig!
Arbetsmiljöverket har en central funktion för utlämnande av allmänna handlingar som är placerad vid Enheten för informationshantering. Läs mer om oss här https://www.av.se/om-oss/organisation/juridik/ .
Ditt nya arbete
Enheten för informationshantering söker dig som, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, ska arbeta med utlämnande av allmänna handlingar.
I din roll som handläggare av utlämnanden av allmänna handlingar tar du emot begäran om allmänna handlingar och svarar på frågor om våra handlingar. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer att vara att göra sekretessbedömningar på handlingar du plockat fram från IT-system och arkiv, ge stöd och råd åt andra verksamheter som hanterar utlämnanden och där behovet uppstår maskera sekretessbelagda uppgifter. Du hanterar även begäran om registerutdrag enligt dataskyddsförordningen. Andra vid enheten förekommande arbetsuppgifter kan förekomma.
Arbetet sker i nära samarbete med kollegor i ett utlämnarteam som leds av en samordnare och vid behov tar du stöd av den juridiska enheten. Huvuddelen av processen sker idag digitalt i ett system kopplat till vårt diarium, så ett stort intresse för digital hantering av information är en förutsättning för detta arbete.
Vid enheten arbetar vi med ständiga förbättringar där du som enskild medarbetare har en viktig roll. Vi lär oss av varandra och du kan komma att delta även i andra uppdrag inom enheten. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för både enheten, avdelningen och myndigheten.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med minst 180 hp inom juridik, samhällsvetenskap eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av att ha arbetat som handläggare inom offentlig verksamhet.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget behöver du vara ansvarsfull, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du tycker om att hålla ett högt tempo utan att för den skull ge avkall på kvalité. Du ska ha förmåga att självständigt söka fram den information du behöver för att lösa en uppgift och ha en hög servicenivå. Du ska tycka om och ha lätt för att samarbeta med andra.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta med utlämnanden av allmänna handlingar inklusive sekretessbedömningar.
Mer om anställningen och din ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna Business Park. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om sex månader.
Bifoga gärna din CV och ditt personliga brev där du motiverar varför du är intresserad av tjänsten och vad du vill bidra med. Svara också på våra urvalsfrågor när du registrerar din ansökan.
Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. För oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete några dagar per vecka, där verksamheten tillåter och för de som önskar. Vi arbetar både aktivitetsbaserat och med fasta arbetsplatser.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som ska vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Integrering av jämställdhet och tillgänglighet i alla delar av verksamheten är en självklarhet.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Läs mer om våra förmåner på https: //www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/ .
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Sara Tedebrand Frant. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Johanna Karhu Gjertz, för ST Anna Bergman Åberg och för Seko Jenny Bengtsson. Samtliga nås på telefon 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 14 april 2023.
Ansök genom att klicka på länken till höger.