OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggare/utredare
Platsbeskrivning:
Socialstyrelsen arbetar främst med uppföljning, utvärdering, normering och tillsyn för att utveckla socialtjänsten och hälso- och sjukvården. Socialstyrelsen söker nu en handläggare/utredare till sociala avdelningens handikappenhet. Arbetsuppgifterna gäller framförallt frågor angående kommunernas ansvar för stöd och service till personer med funktionshinder, företrädesvis enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Handikappområdet är tvärvetenskapligt och arbetsuppgifterna innebär en nära samverkan med andra enheter inom Socialstyrelsen, med länsstyrelserna och andra myndigheter samt med handikapporganisationerna.
Kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet från och kunskap om kommunal socialtjänst, framförallt med inriktning på verksamhet för personer med funktionshinder. Din utbildningsbakgrund är socionom eller annan lämplig högskoleutbildning. Du ska ha kunskap om samhällets stöd till personer med funktionshinder och lagstiftningen inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredningsarbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055