OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare till Gränspolissektionen i Region Syd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Gränspolissektionen vid Regionala Operativa Enheten i Region Syd ansvarar för gränskontrollverksamheten i hela polisregionen. Gränspolissektion Syd har verksamhet i Kalmar, Växjö, Helsingborg, Landskrona, Karlshamn, Ronneby, Malmö och på Sturup/Malmö Airport. Sektionens uppdrag innefattar yttre och inre gränskontroll, verkställigheter samt utredning och spaning.
Nu söker man en handläggare som ska verka som ledningsstöd åt ledningsgruppen, men samtidigt vara ett stöd i planeringsprocessen.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ledningsstöd till ledningsgruppen ingår förberedelser samt efterarbete kopplat till ledningsmöten, som till exempel att ta fram statistiska underlag och genomföra sammanställningar. Man kan också komma att driva egna uppdrag och projekt.
Förutom ovanstående arbetsuppgifter kommer man också att fungera som en del av sektionens planerare, som framför allt arbetar med operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras inom ramen för verksamhetsstödsfunktionen.
KVALIFIKATIONER
Krav:
• Avslutad gymnasial utbildning eller kunskaper och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av personalplanering
• Goda kunskaper i COPS och Palasso
• Goda kunskaper i MS Office-programmen, framför allt Excel
• Körkort för manuell växel med behörighet lägst klass B
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av arbete inom Polismyndigheten
Meriter:
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete med bred kundkontakt, som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Erfarenhet av att inhämta, hantera och analyser stora mängder information
• Erfarenhet av att föra mötesprotokoll
Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs i rollen som spindeln i nätet och som har en väl utvecklad serviceförmåga. Du ska vara strukturerad, noggrann och flexibel samt trivas med att arbeta såväl i grupp som självständigt. Att sträva efter ett gott samarbete är för dig en självklarhet. Du har lätt för att se helheten och är intresserad av att ständigt förbättra ditt arbete och dina arbetsuppgifter. Att du är en god kommunikatör är en förutsättning för att trivas i rollen då du kommer hantera många olika kontakter, både internt och externt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Placeringsort: Malmö
Tjänstebenämning: Handläggare
Funktion: Handläggare
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51