Handläggare, vikariat till kansli-näringslivs- och utvecklingsenheten

Handläggare, vikariat till kansli-näringslivs- och utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

ARBETSUPPGIFTER
I vikariatet kommer det ingå uppgifter från olika funktioner. Det kommer i huvudsak att vara arbetsuppgifter som finns inom kommunikatörens, landsbygdsutvecklarens och miljösamordnarens arbetsområden. Ordinarie personal på funktionerna kommer i olika grad att vara i tjänst och arbetsuppgifterna samordnas och prioriteras utifrån behov. Bedömningen är att uppgifter inom kommunikation och miljösamordning kommer att vara de delar som är tyngdpunkten i arbetsuppgifterna.

Du kommer inom området kommunikation att arbeta med uppdateringar på intranätet, stötta ordinarie kommunikatör med presskontakter, publicera på kommunens webbplatser och sociala medier, om behov uppstår när ordinarie kommunikatör inte har möjlighet, samt stötta andra avdelningar med uppdateringar på webbplatserna.

Inom miljösamordnardelen ingår att samordna kommunens strategiska klimat- och miljöarbete, att utveckla, initiera och följa upp åtgärder inom klimat och energiområdet, att bistå i den politiska hanteringen av frågor inom klimat- och miljöområdet, exempelvis yttranden, remisser samt policy och måldokument.

Inom landsbygdsutveckling kan det ingå att delta i nätverk kring olika strategiska infrastrukturfrågor och att vid förfrågan guida föreningar och näringsliv till olika stödmöjligheter.

Uppgifter inom inflyttar-service och turism kommer också att ingå.

Andra uppgifter inom stabens område kan förekomma utifrån behov av prioriteringar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det krävs goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är bra om du har grundkunskaper i Adobe InDesign. Det är meriterande om du har kunskaper i SiteVision. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och som trivs med att ha många kontakter. Vi tror att du är en organiserad och strukturerad person. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke kommun, Staben
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Liknande jobb


27 augusti 2024

Landsbygdsutvecklare

Landsbygdsutvecklare

31 maj 2024

Projektledare livsmedelsstrategi

Projektledare livsmedelsstrategi

13 maj 2024

Verksamhetsledare

Verksamhetsledare

3 januari 2024