OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceenheten är en enhet inom Polisens verksamhetsstöd vid Rikspolisstyrelsen.Enheten bedriver sin verksamhet i Kiruna och Stockholm och består av ca 170 medarbetare.Sektionerna i Kiruna svarar för utredning av automatisk trafiksäkerhetskontroll, handläggning av böter, utdragshantering, handläggning av utländska passärenden, fakturahantering, skannings- och utskriftsverksamhet mm.Service sker i huvudsak till Polisen, övriga rättsväsendet samt allmänheten.
Rikspolisstyrelsen anställer
Handläggare, visstid, heltid till Serviceenheten med placering i Kiruna
(ref.nr.52/08)
Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att handlägga och utreda särskilda ärenden som faller inom enhetens verksamhet.Arbetet medför skriftliga och muntliga kontakter med myndigheter och allmänhet.
Din kompetens
Du ska ha 3-årig teoretisk gymnasieutbildning (gärna samhällsvetenskap/ekonomi) eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig.Vidare ska du ha god telefon- och datorvana.Kunskaper i juridik och erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete är meriterande.Du ska vara serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.Arbetet kräver självständighet, initiativtagande och ett flexibelt arbetssätt, vi fäster stor vikt vid din samarbetsförmåga samt din positiva attityd.
Vi ser gärna manliga sökanden, med det eftersträvar vi en jämn könfördelning.Vi värdesätter även de kvaliteter som en etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Tillträdesdag enligt överenskommelse.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomföres före anställning.Tjänsten förutsätter svenskt medborgarskap och tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Ange ref.nr.52/08
Ansökan skall ha kommit in till oss senast den 15 april 2008.
OBS!Rikspolisstyrelsen kan inte ta emot länkar till webbsidor på Internet, t.ex. länkar till en CV som lagrats på Arbetsförmedlingens webbsida.