OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Vuxenutbildning i Värmdö kommun har ett brett utbud av kurser och utbildningar som bedrivs av externa utbildningsamordnare.
Enheten för antagning och auktorisation, vuxenutbildning i Värmdö kommun är huvudman och ansvarar för auktorisation, vägledning, antagning, myndighetsutövning, ekonomi och hantering av statsbidrag.
I rollen som handläggare/administratör kommer du till exempel arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Ansökan, sammanställning och redovisning av statsbidrag för yrkesvux
- Löpande hantering av fakturor
- Diverse ekonomiska underlag, uppföljningar och analyser samt budget-och prognosarbete
- Auktorisationsärende
- Kontakt med utbildningsanordnare
- Arbete med statistik och analyser
- Administration inom och med datasystem Alvis, Stratsys, Raindance, Public 360
- Ärendeberedning och diarieföring
- Rapporter och redovisningar till olika myndigheter
Vi söker dig som har avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller statsvetenskap eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Du har erfarenhet av ekonomi och administrativt arbete inom vuxenutbildning och minst 2 års erfarenhet av vuxenutbildning och erfarenhet relaterad till arbetsuppgifterna. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketets olika program, särskilt i Excel samt erfarenhet av att arbeta i datasystemet Alvis.
Det är meriterande att ha arbetat med exempelvis Visma, Proceedo, DraftIT, eller liknande program. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du trygg i att ta ansvar. Du är självgående, serviceinriktad och har gott sinne för struktur och förmåga att organisera samt är noggrann med att följa tidsramar och dokumentera processer. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, noggrannhet, kommunikativ kompetens och samarbetsförmåga. Du har lätt för att etablera och utveckla relationer med kollegor och du uppskattar och ser olikheter som en tillgång.
Då arbetet sker i samverkan med många olika funktioner lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid med start i september 2023 el. enligt överenskommelse. Möjlighet till distansarbete finns.
Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2023.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.