Handläggare/arbetsförmedlare till myndighet i Nässjö

Handläggare/arbetsförmedlare till myndighet i Nässjö

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Just nu letar vi efter en handläggare/arbetsförmedlare till vår kund, en myndighet i Nässjö. Start för uppdraget är 22 augusti 2022 och det pågår fram tills årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Du arbetar heltid på vardagar med arbetstid 8-16.30. Distansarbete kan bli aktuellt i samråd med arbetsgivaren.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer få en kortare introduktion/utbildning till arbetet. I rollen arbetar du med att:

- Identifiera arbetssökandes behov, göra arbetsmarknadspolitiska bedömningar, förberedelser inför beslut av lönestöd samt fördelar ärenden till kundresurserna

- Genomföra och följa upp aktiviteter med kunder och dokumentera/administrera enligt rutin i förekommande IT-verktyg
- Fatta olika beslut om arbetsmarknadspolitiska program och ekonomiska beslut
- Instruera och ge information till arbetssökande och arbetsgivare
- Arbete av utredande och samordnande karaktär
- Arbeta med kunder i olika kanaler t ex fysiskt, digitalt, telefon, video
- Säkerställa god kvalité i ärendehandläggning och arbeta för jämn könsfördelning


Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p

- Minst två års arbetslivserfarenhet på minst 50% i Sverige
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
- Erfarenhet av liknande arbete
- Vara självgående och kunna leverera efter kortare introduktion


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024