OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten tillträdes snarast. Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt funktionshindrade i södra Sverige. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. Som en av fem handläggare/arbetsledare ansvarar du för att ett antal av våra uppdragsgivare på bästa möjliga sätt får den personliga assistans de har rätt till. Vi erbjuder ett varierande arbete som bl a innehåller arbetsledning, rekrytering, uppföljning och utveckling av personliga assistenter, fortlöpande kontakter med uppdragsgivare och olika myndighetskontakter. Du kommer också att vara den handläggare/arbetsledare som fördjupar dig i lag- och avtalsfrågor och fungerar som ett bollplank för dina kolleger inom det området. Telefonberedskap utanför kontorstid förekommer ca var 5:e vecka. Kvällsmöten med uppdragsgivare och assistentgrupper förekommer. Du bör ha en högskoleutbildning med social eller beteendevetenskaplig inriktning. Vi vill också att du har praktisk erfarenhet från liknande uppgifter, gärna inom handikapp- eller omsorgsområdet. Erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, lyhörd och organiserad. Du måste också vara genuint intresserad av att arbeta inom ett område där det ofta inte finns färdiga lösningar på situationer som kan uppkomma. För att betraktas som fullständig ska din ansökan innehålla CV, personligt brev, löneanspråk samt uppgift om när du kan tillträda tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500