Handläggare/koordinator

Arbetsbeskrivning

Adecco söker Handläggare/koordinator Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu behöver vi en handläggare/koordinator till ett långt uthyrningsuppdrag hos en av våra kunder i Stockholm! Dina arbetsuppgifter Att handlägga, koordinera och ge support till vår kunds återförsäljare.Handläggargruppen består av tre personer och har som huvuduppgift att ge support till återförsäljare av domännamn, s k registrarer. ? Besvara mejl och telefonsamtal som inkommer från registrarer gällande administrativa-, tekniska- och juridiska ärenden.? Proaktivt arbete med .SE.s registrarer i syfte att förbättra relationen och deras sätt att hantera sin roll m a o bearbeta, analysera och föreslå åtgärder.? Handläggning av nya ansökningar, överlåtelser och uppsägningar av registrarer.Genomföra granskning och kontroll av registrarer.? Delta i projekt, driva egna utredningsuppdrag och vid behov andra aktiviteter.? Sammanställning och presentation av diverse statistik gällande kontakter med registrarer, domänmarknad, etc.Vem söker vi?Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och 4 års relevant arbetslivserfarenhet.Gymnasium är ett krav men lämplig vidareutbildning är meriterande.Erfarenhet från arbete med IT-support och/eller internetbranschen är meriterande.Vidare tror vi att du ? har goda IT-kunskaper.? arbetat med Microsoft Office (Word, Excel och PowerPoint).? är analytiskt lagd.? har ett strukturerat arbetssätt (ordning och reda).? kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.Engelska är ett krav men fler språk är meriterande. Eftersom vi jobbar med support samt med driftskritisk verksamhet är det viktigt att du som person är serviceinriktad, analytisk, noggrann och ansvarstagande.Du bör vara en inspirerande lagspelare med öppen attityd och som drivs av viljan att i alla lägen hitta de bästa lösningarna.Du ska motiveras av mål och du måste ha en förmåga att vidareutveckla verksamheten. Vi förutsätter att du är öppen och social.Då vi jobbar för ett bra samarbete med våra återförsäljare är det en förutsättning att du är relationsskapande. För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Tjänsten ska tillsättas 6 september och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ assistent

Administrativ assistent

14 november 2024

Administratör sökes till kund i Borås

Administratör sökes till kund i Borås

14 november 2024

Administratör till Förskoleförvaltningen

Administratör till Förskoleförvaltningen

14 november 2024