Handläggare/LSS

Handläggare/LSS

Arbetsbeskrivning

På omsorgssektionen i Tranemo kommun ingår all myndighetsutövning i samma verksamhet och finns på ett gemensamt kontor i centrala Tranemo.

Som LSS-handläggare är det viktigt att arbeta utifrån en helhetssyn med brukaren i fokus. Arbetet innebär att utreda, bedöma och fatta/ompröva beslut om insatser enligt LSS och Socialtjänstlagen, vilket innebär att du ägnar en del av tjänsten åt dokumentation. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor, andra professioner och verksamheter.

Det finns många goda tankar och idéer hos omsorgssektionen för att utveckla arbetet i kommunens egen regi, allt för att kunna tillgodose våra kommuninnevånares behov. Vi hoppas att just du vill vara med på vår resa!

Vi är en liten grupp med fantastiska medarbetare som har ett gott samarbete inom gruppen samt med övriga inom omsorgssektionens myndighetsutövning och utförare. I arbetsgruppen har vi en god sammanhållning och gemensamma aktiviteter för den som vill, även utanför arbetstid. Vi är måna om att hjälpa och stärka varandra, känner en stolthet för arbetet vi utför och vi har en arbetsplats som präglas av glädje, skratt och delaktighet. Alla är frikostiga med att dela med sig av erfarenheter och kunskap och vi har ett nära och gott ledarskap genom flera enhetschefer på kontoret. Handläggarna har extern handledning. Att vara anställd i Tranemo kommun ger en rad förmåner och det finns bland annat möjlighet till semesterväxling. Den lilla kommunens fördelar gör det även möjligt med korta beslutsvägar och en närhet till andra funktioner i kommunen, vilket underlättar det dagliga arbetet. Känner du att du vill bli en av oss, så tveka inte att söka till den lilla kommunen med de stora möjligheterna!



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som LSS handläggare innebär att utreda, bedöma och fatta/ompröva beslut om insatser enligt LSS och Socialtjänstlagen, vilket innebär att du ägnar en del av tjänsten åt dokumentation.


KVALIFIKATIONER
Du är socionom eller har liknande utbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet att arbeta utifrån relevant lagstiftning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning.

Vi ser även gärna att du
• har god samarbetsförmåga och engagemang
• är öppen och lyhörd
• har förmåga att arbeta självständigt
• har intresse och förmåga att möta människor i svåra situationer
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• har minst B-körkort

Vi ser gärna att du har erfarenhet från handläggning inom området LSS.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt att kalla sökande till intervju. Tjänsterna kan komma att tillsättas under ansökningstidens gång, så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21
Samordnande socialsekreterare Marie Axelgren Tapper
0325-57 62 03
Funktionschef Ulrika Hautala
0325-57 62 21.
Samordnande biståndshandläggare Lisbeth Koerffer
0325-57 62 37
Funktionschef myndighetsutövning Anna Wahlström
0325-57 62 40
Myndighetschef Anna Wahlström
0325-57 62 40

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


11 december 2024

Handläggare myndighet LSS/SoL

Handläggare myndighet LSS/SoL

28 november 2024