Handläggare/telefonist 100 %

Handläggare/telefonist 100 %

Arbetsbeskrivning

Malå kommun är en vacker och framåt kommun i södra Lappland.
Merparten av de boende är sysselsatta inom trä- och verkstadsindustri, georelaterad verksamhet, transportnäring och offentlig verksamhet. I kommunen finns en god offentlig service samt ett mångsidigt fritidsutbud.


Malå är ett bra alternativ för såväl barnfamiljer som företagare och industrier. Flera framgångsrika små och medelstora företag med väl utvecklade produkter, som säljs på världsmarknaden, skapar ett klimat med framtidstro.


Vår vision: Malå med allt så nära - en välkomnande och trygg kommun där utveckling sker.


Mer info finns på Malå kommuns hemsida: www.mala.se




Nu har Du möjlighet att söka en tjänst innehållande flera spännande och viktiga arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att vara beredskapssamordnare samt att handlägga frågor gällande kollektivtrafiken och färdtjänst.

Beredskapssamordnare – Du initierar och samordnar arbetet med planer för kommunal krisberedskap, t.ex. krisledningsplan samt samordnar arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser. En del är att arbeta med att förbereda och genomföra utbildning och övning. Dessa uppgifter sker i samverkan med Länsstyrelsen och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB).

Kollektivtrafiken – Du samordnar arbetet gällande kollektivtrafiksfrågor för Malå kommun.

Färdtjänst – Du handlägger och beslutar om resor för personer med funktionsnedsättning.

Telefonist - Du ingår i ett telefonistarbetslag och besvara samtal för Malå, Sorsele, Arvidsjaurs och Arjeplogs kommuner. Som telefonist är du den första som bemöter våra kunder när de ringer in till oss och är därför väldigt viktig. Du tar emot samtal, kopplar eller tar meddelanden. Du kommer också att sköta en del administration av hänvisningssystemet Trio, samt arbetsuppgifter som hör till receptionen.

Det pågår ett spännande utvecklingsarbete med att centralisera kommunens administration och införa ”kundtjänst” på Malå kommun. ”Kundtjänst” är en väg in för kontakter från invånare och även medarbetare. Arbetsuppgifterna i den tjänst du söker kan komma att förändras.

Kompetens: Högskoleutbildning med lämplig inriktning för tjänsten alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att möta människor i olika sammanhang och vi förutsätter att du trivs och tycker om dessa möten och att du har en serviceinriktad personlighet och det man kallar ”telefonröst”. Du har givetvis en god datorvana. Du som person bör ha ett strukturerat och självständigt arbetssätt där du driver och utvecklar ditt arbete framåt samt har förmågan att omvandla övergripande perspektiv i praktisk handling. Du både deltar i och leder arbetsgrupper vilket ställer krav på att du känner dig bekväm i att leda och skapa förståelse hos andra. En väl utvecklad förmåga att se helheter, bygga relationer och samverka är en förutsättning för att lyckas i rollen. Givetvis skall du kunna använda svenska i såväl tal som skrift då du kommer att producera skriftligt material samt samordna och leda grupper som beskrivits här ovan. Du ska även kunna tala och förstå engelska.

Eftersom du kommer hantera information och material som är av vikt för rikets säkerhet i rollen så är en förutsättning för anställning ett svenskt medborgarskap.

Tycker du att denna beskrivning stämmer in på dig – sök tjänsten!

Varaktighet/arbetstid: Vi erbjuder Dig en tillsvidareanställning på 100 %.

Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.


Jämställdhet: Malå kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Upplysningar: Avdelningschef Ella-Marit Pilto tfn 0953-14015

Fackliga företrädare: Fredrik Iderström, Vision tfn 070-563 23 36

Välkommen med din ansökan senast 2022-05-16

Kontaktpersoner på detta företaget

Anki Hesselmar, enhetschef
0303-983 89
Anne Gabrielsson, enhetschef
0303-987 43
Lena Edemell, enhetschef
0303-983 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administrativa enheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Besöksadress

Lasarettsgatan 1
None

Postadress

Lasarettsgatan 1
Kungälvs, 44283

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024