OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Handläggare/Telefonist kommer du att arbeta med att hantera inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner. Verksamheten består till störst del av telefoni och e-post, men även till viss del handläggning.
Vi söker handläggare/telefonister som kommer att arbeta mot Försäkringskassans partners, där man hjälper dem att identifiera sina behov och ge dem allmän och specifik information via telefon. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. En viktig del av uppdraget är att informera och ge support i Försäkringskassans självbetjäningstjänster, för att skapa förutsättning för att de själva ska kunna sköta sina ärenden.
Tjänsten som Handläggare/Telefonist är ett konsultuppdrag på heltid med arbetstider 08.00-16.30 med 30 minuter lunch. Med planerat startdatum 1/8 där uppdraget inleds med en introduktionsutbildning. Uppdraget sträcker sig till att börja med över 4 månader med chans till ytterligare förläggning efter uppdragsperioden.
Uppdraget har placering på Försäkringskassans kontor i Åmål.
Rekryteringsprocessen sker löpande så tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag!
I din roll som Handläggare/Telefonist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantera inkomna samtal.
- Identifiera behov och ge allmän och specifik information kopplat till detta
- Viss handläggning
Om dig
Vi söker dig som minst har en avslutad gymnasieutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen som Handläggare/Telefonist så tror vi också att du behöver ha en god datavana och arbeta obehindrat i officepaketet.
Då samtal kommer ske på olika språk ser vi det som meriterande om du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Som person tror vi även att du har tidigare erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad. Du behöver även trivas med möten över telefon då stor del av arbetet är via telefonsamtal.
Viktigt för tjänsten är:
- Att vara serviceinriktad
- Ha god datavana
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Försäkringskassan
Försäkringskassan är en svensk statlig myndighet med ca.14 000 anställda som ansvarar för stora delar av socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en stor del av den offentliga tryggheten och är viktig för många människor, hushåll och samhället i stort. Försäkringen omfattar nästan alla som bor i Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm men myndigheten har servicekontor i hela Sverige.
Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Nathalie Hallberg 073-684 77 96 nathalie.hallberg@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Handläggare, Telefonist, Myndighet, Åmål, Försäkringskassan, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147